Ghidul dentiștilor pentru promovarea plătită pe social media
Crește-ți vizibilitatea online cu ajutorul reclamelor plătite!
Social Media crește și se dezvoltă continuu
Facebook, Instagram, Pinterest, precum și alte canale de social media importante au devenit astăzi platforme cu drepturi depline în promovarea reclamelor plătite, ce folosesc tool-uri de marketing puternice.
Este timpul să-ți extinzi orizonturile și să creezi mai multă vizibilitate cabinetului sau clinicii tale cu ajutorul acestora!
Cheia succesului utilizării acestor instrumente de promovare sunt reclamele plătite.
Până la sfârșitul acestui e-book, vei înțelege de ce este important să te promovezi online și cum să faci
primii pași în această direcție.
Necesitatea reclamelor plătite pe SOCIAL MEDIA
La începuturi, una din atracțiile principale ale canalelor de social media era faptul că totul era gratuit. Fie pentru persoanele care se conectau cu prietenii, familia sau cu colegii, fie pentru business-urile care își construiau o audiență și își difuzau astfel conținutul. Iar pentru majoritatea a rămas gratuit.
În ultimii ani, platformele de social media au căpătat proporții uriașe. Userii, acum de ordinul miliardelor, distribuie o cantitate de conținut formidabilă zi de zi, iar timpul pe care îl petrec pe rețelele de social media depășește timpul petrecut în fața televizorului.
Datorită nivelului de implicare, a fost necesară prioritizarea informației și astfel afișarea celei cu adevarat relevante pentru user. Așadar, au fost implementați algoritmi pentru filtrare, ce au prevenit aglomerarea feed-ului cu postări, permițând afacerilor să ajungă la audiențele importante pentru aceștia.
Totul a devenit realizabil prin introducerea reclamelor plătite și această practică are cel mai avantajos preț pentru promovare.
Importanța reach-ului ORGANIC sau PLĂTIT
Reach-ul măsoară numărul de persoane care ți-au văzut postarea într-o anumită durată de timp și poate fi urmărit cu ajutorul tool-urilor din admin-ul fiecărei platflorme.
Până în 2014, o postare din pagina business Facebook era vizualizată de 40-50% dintre urmăritori. Dacă în ultimii ani ai urmărit reach-ul postărilor, probabil că ai observat o scădere, chiar și raportată la urmăritorii paginii tale.
Acest aspect este un efect al platformei Facebook (dar și al altor platforme social media) care folosesc algoritmi pentru a sorta informația pe care o afișează în funcție de interesele userilor.
Astăzi, există două tipuri de reach: plătit și organic.
Platformele de social media îți permit să investești bani în promovarea postărilor tale, sprijinind și crescând vizibilitatea acestora în rândul audienței selectate. Pe de altă parte, reach-ul organic este reprezentat de numărul persoanelor care îți văd postarile fără ca tu să investești niciun ban.
Și, datorită acestor algoritmi, reach-ul organic este mai mic ca niciodată. Cercetările confirmă faptul că postările nepromovate ajung doar la 1% din audiență, în funcție de pagină, locația business-ului sau competiție.
Asta înseamnă că dacă pagina ta însumează 600 de urmăritori, postarea poate ajunge organic numai la 6 persoane.
Cum afectează acest lucru creșterea afacerii tale prin social media?
Atunci când pacienții tăi interacționează cu postările tale și le distribuie către prietenii sau familia lor, ei te prezintă persoanelor care , cel mai probabil, vor deveni PACIENȚII TĂI.
Este cea mai potrivită cale să-ți transformi pacienții în susținători și îți poți construi astfel un tip de promovare autentică, bazată pe recomandări. Dar dacă pacienții sau urmăritorii tăi nu îți văd postările, nu vor avea șansa de a le distribui mai departe.
Reach-ul neplătit, organic, nu este suficient pentru a-i permite informației să ajungă la cei care vor contribui la prosperitatea brandului tău.
Din păcate nu există o altă cale - creșterea brandului tău în mediul social depinde de reach-ul plătit. În orice caz, cu ajutorul prețului de intrare, apar oportunități incredibile atât pentru atragerea pacienților ideali, cât și păstrarea celor exitenți de partea ta.
Începând să investești sume mici în promovarea content-ului este noua realitate a marketingului social media și cu cât vei îmbrățișa mai repede această idee, cu atât mai repede te vor găsi pacienții tăi.
Există 3 întrebări esențiale la care trebuie să răspunzi atunci când îți construiești strategia de business plătită pe social media:
1. Ce platforme de social media sunt potrivite pentru promovarea brandului meu?
2. Care ar trebui să fie bugetul pe care îl aloc în direcția promovării?
3. Ce fel de content creez și cum îl promovez?
Ce platforme de social media sunt cele mai potrivite pentru promovarea continutului cabinetului meu stomatologic?
Atunci când alegi cum să îți construiești prezența online în social media, trebuie să ai in vedere faptul că scopul creării și distribuirii conținutului este acela prin care îți îmbunătățești notorietatea, îți extinzi audiența și îți transformi pacienții în susținători.
În zilele noastre, când fiecare platformă socială are disponibilă opțiunea cu plată, unde este cel mai bine să investești bugetul de marketing pentru a îndeplini aceste scopuri?
Primul pas pe care îl recomandăm cabinetului tău stomatologic este acela de a-și contura și începe strategia reclamelor plătite pe Facebook.
Aici este locul unde cei mai mulți utilizatori își împărtășesc experiențele cu familia sau cu prietenii, canal ce are în componență puternice opțiuni plătite și se pliază pentru o varietate de tipuri de conținut.
Există două variante să-ți promovezi cabinetul sau clinica stomatologică pe Facebook: prin boostarea unei postări sau prin crearea campaniilor plătite. Fiecare opțiune are punctele sale forte, așadar, hai să le privim îndeaproape!
- Boostarea postărilor
Boostarea unei postări este cea mai ușoară și rapidă modalitate prin care îți promovezi cabinetul stomatologic - aloci financiar oricât de mult sau de puțin îți dorești în această direcție.
Procesul este simplu: alegi una dintre postările deja prezente în pagina ta, setezi un buget pentru aceasta și selectezi audiența la care dorești să ajungă.
După o perioadă, Facebook va utiliza acel buget pentru a afișa postarea celor care se află în audiența pe care ai setat-o.
De ce boostarea este esențială pentru o strategie de social media efectivă? Boostarea aduce postarea în fața celor care contează pentru tine.
Ca parte a procesului, poți specifica dacă îți dorești un anumit reach printre urmăritorii tăi, urmăritorii tăi sau prietenii lor sau o audiență specifică, bazată pe locație, date demografice sau interese.
De asemenea, pentru că orice postare existentă deja poate fi boostată, nu este necesar să creezi un tip nou de conținut.
- Crearea unei campanii plătite
Deși recomandăm varianta boostării unei postări pentru că este mai simplă, crearea unei campanii plătite reprezintă, de asemenea, o variantă de luat în calcul pentru promovarea cabinetului tău stomatologic pe Facebook.
Pe varianta desktop a Facebook-ului, aceste reclame apar în newsfeed sau în partea din dreapta a acestuia alături de un buton care îndeamnă userii să urmărească pagina sau să-ți viziteze website-ul.
În același fel ca și boostarea unei postări, reclamele cresc reach-ul și implicit vizibilitatea printre userii care sunt targetați a deveni cel mai probabil noii tăi pacienți.
• În funcție de bugetul setat, Facebook poate avea perioada de rulare mai mare decât cea a unei postări boostate.
• Crearea unei reclame plătite implică partea de grafică, conținutul de tip text și o pagina de aterizare.
• Procesul creării unei reclame plătite și implicit setarea audienței este mai amănunțită decât cea a boostări unei postări, fapt ce atrage după sine necesitatea cunoștințelor aprofundate și timp mai mult alocat în direcția acestui tip de acțiune.
Fie că alegi una din cele două opțiuni, este ideal să deții un cont Facebook de gestionare a reclamelor plătite.
Care ar trebui să fie bugetul alocat în direcția promovării mele plătite pe social media?
Dacă nu investești în promovarea conținutului, cu greu vor exista persoane care îți vor vedea postările pe social media. Dar, nu trebuie să fii descurajat - o strategie de boostare poate fi abordată astfel încât să se plieze pe orice buget și unul din membri echipei tale poate duce la bun sfârșit această sarcină.
Avantajul gestionării bugetului în Facebook este acela că nu există o sumă minimă - poți începe să investești cât de puțin dorești pentru a-ți face o părere despre cât de efectivă este această platformă și ulterior să decizi cât de mult ești de fapt dispus să investești.
Recomandăm să începi prin a cheltui o sumă mai mică, boostând cea mai bună postare din pagina ta de câteva ori în fiecare săptămână.
Mărește buget-ul apoi, începând de acolo. Nu te opri și nu renunța!
Un exemplu bun ar fi acela care ne-a demonstrat în rânduri repetate că alocarea unor sute de lei în promovarea reclamelor plătite poate produce mii de lei în schimb.
Ce fel de conținut merită a fi promovat și cum să îl promovez?
- Anumite tipuri de postări sunt în mod cert mai potrivite decât altele.
De preferat este promovarea postărilor care invită la interacționarea urmăritorilor cu aceasta, mai departe crescând astfel reach-ul printre persoanele cel mai predispuse să răspundă afacerii tale, ajutându-i astfel să treacă din faza de considerare la faza de acțiune.
Boostează postări care prezintă specificul cabinetului tău și încurajează distribuirea. Acestea pot fi postări de tipul imaginilor cu echipa, provocări pentru a încuraja urmărirea paginii, concursuri, oferte sau campanii caritabile.
- Conținutul de tip video este de asemenea apreciat în rândul userilor.
Un punct important pe care trebuie să îl ai în vedere este acela că Facebook limitează reach-ul postărilor care conțin mult text încorporat în grafica unei postări, din considerente ce țin de experiența calitativă a userului în interacțiunea cu aceasta.
- Conținutul de calitate îți crește afacerea, însă numai dacă are vizibilitate!
Fondatorul Facebook a investit milioane de dolari de-a lungul anilor, pe măsură ce și-a crescut afacerea ce astăzi are mai bine de un miliard de useri.
- Facebook este o platformă intens scalabilă, bazată pe permisiune, ce pune accentul pe încredere.
În vremurile actuale, nu există un loc mai bun în care să-ți promovezi cabinetul stomatologic prin utilizarea pârghiei către oamenii pe care îi prețuiești cel mai mult - pacienții tăi; iar investiția pe care o faci merită orice leu cheltuit!
Chiar daca pagina ta are un număr mic de fani, transformă promovarea plătită în nucleul strategiei tale de marketing!
Pe măsură ce creezi conținut ce se merită promovat și investești în asta, îți vei construi prezența online și vei atrage de partea ta susținători ai afacerii tale în rândul userilor.
E timpul să actualizezi strategia de marketing cu realitatea plătită a canalelor de social media!
Vei descoperi oportunități deosebite de a te conecta cu potențiali clienți prin feluri în care promovarea clasică nu le poate egala.
Misiunea MarketDent
Să oferim servicii de marketing specializate pentru domeniul stomatologic cu scopul de a contribui la creșterea imaginii clinicilor și a numărului de pacienți.
Pachete personalizate în funcție de necesitățile tale:
Soluții complete menite să ajute clinica ta stomatologică în funcție de stadiul în care se află.
Vrei să te ajutăm?
Alege unul dintre planurile noastre:
Planul Go Faster este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt la început de drum sau pentru cele care doresc să atragă rapid un număr cât mai mare de pacienți.
Planul Be Stronger este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt într-un mediu foarte competitiv, iar acum își doresc să se diferențieze pe piață pentru a atrage mai ușor pacienți.
Planul Play Bigger este pentru Cabinetele sau Clinicile Stomatologice care au un flux normal de pacienți, însă acum își doresc să treacă la următorul nivel.
Planul Total Domination este pentru Clinicile Stomatologice care au cunoscut o creștere importantă în ultimii ani, iar acum își doresc să fie numărul 1 pe piață.