Fidelizarea Pacientilor Prin Social Media Marketing
Rolul social media in strategia de marketing pentru dentisti
Pe langa posibilitatea conectarii cu prietenii si familia, social media le ofera utilizatorilor oprtunitatea de a afla informatii noi despre ingrijirea sanatatii orale si ortodontie.Informatiile oferite te pot ajuta sa iti cresti numarul de pacienti sau sa le reamintesti pacientilor actuali ca este necesara o noua vizita la cabinetul tau stomatologic.
Alege canalele potrivite
Utilizat impreuna cu alte instrumente de marketing social media te poate ajuta sa iti cresti notorietatea cabinetului, sa atragi pacienti noi, sa interactionezi cu cei actuali si sa gestionezi reputatia online a cabinetului tau stomatologic.
Social media te ajuta sa te conectezi cu audienta ta la un nivel foarte personal.
Pentru a comunica cu audienta ta, trebuie mai intai sa identifici publicul tinta. Audienta este primul factor ce trebuie luat in considerare atunci cand alegi platforma social media pe care o vei utiliza in strategia ta de marketing. Urmeaza apoi formularea mesajelor tale intr-o maniera potrivita publicului tinta.
Tehnici de social media marketing
Indiferent de canalul social media ales, este necesar sa tii cont de 8 elemente esentiale: Integrare, Ascultare, Disponibilitate, Crestere, Abordare Personala, Distribuirea de continut, Calitate si Rabdare.
1. Integrarea este vitala.
Instrumentele social-media trebuie sa fie parte integrata a strategiei de marketing alaturi de website. Puteti face trimitere catre website din pagina de Facebook prin postari cu link-uri catre site si invers.
2. Asculta oamenii.
Foloseste social-media pentru a invata mai multe despre audienta careia doresti sa i te adresezi.
Ce isi doreste aceasta sa afle? Vor sa stie mai multe despre aparatele dentare sau despre procedurile de albire dentara? Cheia este sa oferi continut calitativ care sa capteze atentia audientei si sa indemne la conversatie. Astfel, îi determini sa interactioneze cu cabinetul tau stomatologic.
3. Fii disponibil
Rolul interactiunii online dintre cabinet si pacientii tai sau potentialii pacienti este acela de a construi o relatie solida si a de a iti gestiona intr-un mod pozitiv imaginea cabinetului.
Raspunde fiecarui comentariu intr-un timp cat mai scurt posibil.
Raspunde comentariilor negative intr-un mod profesional, dupa care puteti muta discutia intr-un spatiu mai personal.
4. Aloca timp cresterii
Pentru ca social media sa isi atinga potentialul, postarile trebuie sa fie constante. Desemneaza o persoana sau mai multe care sa se ocupe de crearea de continut pe retelele sociale. Postarea in mod constant va face diferenta intre clinicile obisnuite si cabinetul tau stomatologic
5. Foloseste abordarea personala
Pacienti nu vor sa se simta ca o cifra atunci cand vine vorba de cabinetul tau stomatologic.
Creaza postari personalizate si cat mai distractive pentru a arata pacientilor ca se pot conecta oricand doresc cu echipa ta de medici stomatologi.
Atunci cand imaginea cabinetului tau este umanizata si autentica, poti construi mai usor relatii solide cu pacientii tai.
6. Distribuirea de continut
Blogurile reprezinta o platforma excelenta pentru a livra rapid continut catre pacienti. Cand distribui continutul pe social media ofera o descriere succinta a ceea ce cuprinde articolul. Nu uita sa incluzi butoane cu indemn la actiune si bineinteles link-ul catre articol.
7. Calitate mai presus de cantitate
Continutul informational pe care il postezi pe retelele sociale reflecta valorile cabinetului tau stomatologic.
Atunci cand un potential pacient citeste un continut de calitate, se asteapta sa primeasca aceleasi servicii excelente atunci cand isi programeaza vizita la cabinetul tau.
De aceea este foarte important sa postezi un continut fresh, constant pe toate canalele social media. Nu posta ceva doar de dragul de a bifa si aceasta sarcina. Ofera un continut interesant, distractiv care sa starneasca discutii. Astfel, persoanele care vor distribui continutul tau catre conexiunile lor, te pot ajuta sa iti extinzi audienta.
8. Fii rabdator
La fel cum un cabinet stomatologic nu se extinde peste noapte, la fel se intampla si cu strategia de marketing.
Pentru ca rezultatele sa devina evidente este nevoie de timp.
Timp de decenii, medicii stomatologi s-au bazat exclusiv pe reputatie si pe recomandari.
Astazi, insa, mai toti pacientii sunt prezenti in retelele sociale. Fie ca este vorba de bloguri, vloguri sau anunturi sponsorizate este necesar sa te adaptezi audientei si sa te diferentiezi de competitori pentru a putea atrage si fideliza pacientii noi.
Solicita astazi o EVALUARE GRATUITA a strategiei tale de promovare pe retelele sociale:
http://lp.marketdent.ro/md-ebook