Cele 5 lucruri despre social media marketing pe care orice medic stomatolog trebuie să le cunoască
Deși poate că nu ești în totalitate convins cum te poate ajuta social media, ești, cel mai probabil, genul de persoană care are încredere în instinct. Admirăm asta.
Știm că petreci mult timp practicându-ți meseria, dar, te-ai gândit vreodată la ceea ce vinzi oamenilor de fapt?
Vinzi confort, sănătate, înfățișare, încredere în sine, iar platformele de social media sunt practic, scena pe care tu poți să îți spui povestea.
Social media este o necesitate în societatea de astăzi
Platformele de social media oferă modalități unice pentru ca tu să interacționezi cu pacienții. Asigură-te că, conținutul este interesant și relevant. Strategia de social media marketing pentru cabinetul tău dentar înseamnă răbdare și consecvență.
Atragerea pacienților noi este un proces dificil. Trebuie să furnizezi informațiile corespunzătoare pentru a convinge potențialul pacient să ia decizia de a veni la cabinetul tău stomatologic pentru un tratament.
Prin acest articol, ne-am propus să-ți prezentăm cei 5 pași pe care trebuie să îl urmezi pentru a beneficia de rezultate excepționale:
#1 Marketingul eficient începe chiar în cabinetul tău stomatologic
Unul dintre cele mai mari avantaje pentru a obține rapid rezultate este evident – atât de evident că e posibil nici să nu te gândești la el.
Echipa ta. Membri echipei tale au dezvoltat deja relații cu pacienții tăi, iubesc cabinetul tău dentar, au familii, o mulțime de prieteni sau cunoștințe și, bineînțeles, urmăritori pe rețelele e social media. Toate aceste contacte pot fi chiar potențialii tăi pacienți.
Cu ajutorul canalelor de social media, membri echipei tale vor continua să își consolideze relația cu pacienții. Astfel, pacienții vor fi mai predispuși să devină susținătorii cabinetului tău stomatologic, își vor exprima mulțumirea public și te vor recomanda familiei și prietenilor, mai exact, potențialilor tăi clienți.
Cea mai bună cale prin care îți poți implica colegii în activitatea pe social media este pornirea unei „campanii” desfășurate în cadrul cabinetului tău stomatologic ce susține o cauză sau încurajează obiceiuri sănătoase.
Vei crea astfel un mediu oportun pentru dezvoltarea unui set de postări interesante în jurul subiectului respectiv. De asemenea, citatele și umorul funcționează de obicei bine. Încercați să creați postări pe care cititorii vor fi inspirați să le distribuie.
#2 Social Media începe cu tine
Stomatologia este un domeniu bazat în primul rând pe relații interumane. De aceea, explorarea potențialului pe care îl oferă canalele de social media se poate dovedi extrem de eficient. Probabil că ai auzit despre zicala care spune că “Oamenilor nu le pasă despre cât de multe știi până nu află cât de mult îți pasă”. Și așa este.
Cea mai bună cale prin care îți poți implica colegii în activitatea pe social media este pornirea unei „campanii” desfășurate în cadrul cabinetului tău stomatologic ce susține o cauză sau încurajează obiceiuri sănătoase.
Fii prezent!
Recent, am căutat pe Instagram cuvântul “#dentist” pentru a vedea imaginile postate și etichetate cu acest cuvânt. O mulțime de imagini au apărut în rezultatele căutării, de la imagini postate de pacienți la cabinetul stomatologic sau alături de medicii lor stomatologi, și până la echipament și aparatură din cabinetul dentar.
Folosirea #hashtag-urilor este o oportunitate de luat în calcul pentru obținerea notorietații și totodată creșterea încrederii pacienților în cabinetului tău stomatologic.
#3 Succesul este obținut prin conținut de calitate
Din seria “temerilor” des întâlnite în rândul clienților noștri, auzim adesea: “Mi-e teamă să nu fiu plictisitor!”, “Nu știu ce subiect să abordez”. Înțelegem, nu te îngrijora. Însă e mai ușor decât crezi.
Prima regulă pe care ar trebui să o urmezi este să nu încerci să-ți vinzi serviciile de ficare dată când postezi o machetă sau distribui articol.
Creează postări pe Facebook cât mai relevante, personale, distractive și utile! Prezintă-ți echipa și cultura pentru a atrage mai mulți pacienți și pentru a consolida totodată relația cu pacienții actuali.
Fie că prezinți o nouă piesă de echipament din cabinet în care explici pe scurt modul în care tehnologia dentară te ajută să ai grijă mai bine de pacienți sau alegi să faci un tur virtual al cabinetului, ambele idei sunt exemple de conținut interesant și relevant.
Informația pe care potențialii tăi pacienți o caută cu ușurință pe Google nu pare sufficient de atractivă pentru aceștia. Asta pentru că nu există nicio emoție sau conexiune personală atașată acestei acțiuni. Oamenilor le place să lucreze cu oamenii pe care îi cunosc și îi plac, așa că încearcă să fii călduros, accesibil, transparent, modest și nu în ultimul rând, nu încerca să fii perfect!
#4 Uneltele online sunt vitale, dar nu sunt prioritare
Strategia de marketing a cabinetului tău stomatologic pe canalele de social media nu ar trebui să depindă de un singur canal asupra căruia nu ai control. Pentru început, este în regulă să ai doar o pagină de Facebook. De fapt, în zilele noastre e cel mai bun loc în care îți crești prezența online.
Dar, un obiectiv important pe termen lung este acela de a-ți extinde prezența și pe alte canale de social media.
Cabinetul tău dentar nu are o pagina de Facebook? Creează astăzi una! Dacă are deja o pagina, atunci e timpul să atragi mai multe aprecieri.
Iată cum:
- Creează o rutină zilnică în care să întrebi pacienții care vin la cabinet dacă vor să-ți aprecieze pagina. Dacă au apreciat-o deja, invită-i să se înscrie la o tombolă simbolică. Premiile pot include vouchere cadou, produse pentru igiena orală sau un balsam de buze.
- Organizează un concurs între membri echipei. Roagă-i să distribuie postări ale cabinetului tău pe pagina lor personală de Facebook. Cel care reușește să strângă cele mai multe like-uri, câștigă!
- Plănuiește organizarea unei tombole. Alege un premiu pe care să îl oferi după ce extragi una din persoanele înscrise care au respectat regulile impuse de concurs.
#5 Ingredientul secret este să fi constant și consistent
Cabinetele stomatologice care sunt constante și au răbdare se bucură de succesul obținut în urma acțiunilor implementate pe social media.
Vei fi surprins să afli că un studiu recent arată că 82% dintre cabinetele stomatologice prezente pe Facebook au mai puțin de 100 de like-uri, în timp ce numai 2% au mai mult de 500 de like-uri.
Măsurarea succesului pare dificilă pentru că tindem să auzim doar despre lucruri care devin virale. A deveni viral nu este un obiectiv strategic. E ca și cum ți-ai plănui siguranța financiară în momentul pensionării bazându-te pe un câștig la loto.
- 1. Dacă folosești deja social media de ceva timp, alocă-ți câteva minute să verifici comentariile, distribuirile și like-urile. Asigură-te că ai mulțumit și ai răspuns întrebărilor fiecărei persoane care a interacționat cu cabinetul tău dentar.
- 2. Nu încerca să obții fraudulos like-uri sau urmăritori. Această metodă nu are valoare pentru cabinetul tău dentar și îți poate compromite strategia. Bucură-te în schimb de fiecare urmăritor pe care l-ai obținiut prin eforturi și implicare!
- 3. Asigură-te că setarile din pagină permit notificări atunci când userii interacționează cu postările sau îți trimit un mesaj.
Rata de recuperare a investiției
Lucrând de-a lungul timpului cu sute de cabinete stomatologice, am descoperit că rata de recuperare a investiției, banii și energia, înseamnă:
- 1. O retenție mai bună a pacienților
Este mult mai profitabil să păstrezi un pacient decât să-l înlocuiești cu unul nou.
- 2. Creșterea acceptării planului de tratament
Convingerea unui pacient să accepte planul de tratament poate fi un obiectiv provocator, în special atunci când vine vorba despre cele complexe. O mulțime de medici stomatologi consideră că motivul pentru care pacienții îl refuză este cel al lipsei banilor.
Surprinzător, se pare că adevaratul motiv este faptul că nu au înteles de ce au nevoie de el și ce beneficii le aduce pe termen lung. Poți înlătura această problemă prin comunicarea pe social media.
- 3. Atragerea pacienților noi
Canalele de social media permit o mai bună conectare cu audiența, creșterea notorietății și atragerea de noi clienți. Chiar dacă la început rezultatele pot fi modeste, prin eforturi susținute efectele pozitive nu vor întârzia să apară.
Vrei să te ajutăm?
Alege unul dintre planurile de mai jos:
Planul Go Faster este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt la început de drum sau pentru cele care doresc să atragă rapid un număr cât mai mare de pacienți.
Planul Be Stronger este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt într-un mediu foarte competitiv, iar acum își doresc să se diferențieze pe piață pentru a atrage mai ușor pacienți.
Planul Play Bigger este pentru Cabinetele sau Clinicile Stomatologice care au un flux normal de pacienți, însă acum își doresc să treacă la următorul nivel.
Planul Total Domination este pentru Clinicile Stomatologice care au cunoscut o creștere importantă în ultimii ani, iar acum își doresc să fie numărul 1 pe piață.