Cercetarea si analiza cuvintelor cheie – cel mai important pas SEO
In materialele anterioare ti-au fost explicate bazele informative despre ce inseamna SEO, strategii SEO si factorii de clasare Google.
Acum trecem la etapa urmatoare, momentul in care iti vor fi explicati termeni importanti pentru procesul de optimizare SEO: ce sunt cuvintele cheie, cercetarea si analiza cuvintelor cheie, lucruri de care trebuie sa tii cont pentru ca optimizarea SEO sa aduca rezultatele mult dorite pentru site-ul tau.
Ce este exact un cuvant cheie?
Daca sunteti incepator SEO, va puteti intreba ce este un cuvant cheie?
Un cuvant cheie poate fi un singur cuvant sau poate fi, de asemenea, o combinatie de cuvinte. Daca incercati sa vizati un singur cuvant trebuie sa aveti grija, cuvintele cheie cu un singur cuvant sunt extrem de competitive si dificil de clasat in rezultatele cautarii.
Cuvintele cheie sunt expresii sau cuvinte folosite des in Google sau alte motoare de cautare.
Un cuvant sau expresie este cuvant cheie atunci cand mai multi oameni cauta in Google (sau alte motoare de cautare) exact expresia respectiva.
Utilizatorii evolueaza, isi schimba modul de cautare des, iar noi cei care avem nevoie de ei, trebuie sa fim daca se poate chiar cu un pas inaintea lor, astfel alegerea cuvintelor cheie trebuie sa fie un proces continuu. De asemenea, exista multe variante de cautare fiind imposibil sa le epuizezi dintr-o data.
Comunicarea cu utilizatorii reprezinta cel mai important pas in tot acest proces, pentru ca puteti afla direct de la ei modul in care folosesc Google-ul sau alte motoare de cautare si astfel puteti stabili cuvintele cheie potrivite pentru procesul SEO.
Pasul esential in ceea ce priveste optimizarea unui site este reprezentat de cercetarea si analiza cuvintelor cheie. Cu alte cuvinte, este vorba despre procesul prin care cuvintele cu referire la un subiect anume care apar in motoarele de cautare sunt analizate.
Prin analiza poti observa daca acele cuvinte sunt relevante pentru site-ul tau, daca le poti introduce in continut si, cel mai important, daca ne pot aduce vizitatorii si pacientii de care avem nevoie.
Procesul de analiza a cuvintelor cheie necesita multa munca si mare atentie. Cu ajutorul unor instrumente de cercetare poti extrage cuvintele cheie care te intereseaza si poti valorifica relevanta acestora chiar in timp real.
Sunt multe instrumente de cercetare pentru cuvintele cheie si apar intrebarile normale:
"Care este cel mai bun dintre acestea?" sau "Care se potriveste mai bine site-ului meu?"
Fiecare instrument de cercetare are avantaje si dezavantaje, fiecare functioneaza altfel si modul in care abordeaza procesul este diferit. In urma testarii a cat mai multor instrumente puteti lua decizia finala in ceea ce priveste cel mai potrivit pentru site-ul tau.
Pentru eficientizarea la maxim a procesului trebuie sa existe si implicarea factorului uman, mai ales ca este vorba despre comportamentul de cautare al oamenilor.
Principalii pasi care alcatuiesc o analiza SEO de cuvinte cheie:
1. Cuvintele cheie de pornire
Cunoscand nisa in care se incadreaza serviciile pe care le promovezi pe site-ul tau, cauti pe Google termenii pe care crezi ca oamenii i-ar utiliza pentru a ajunge la continutul pe care il ai pe site. In urma cautarilor observati care sunt cele mai cautate si incercati sa va creati propria lista.
2. Generarea cuvintelor cheie
Un instrument eficient si usor de utilizat, Keywords Everywhere. Ofera sugestii, date si alte aspecte legate de relevanta cuvintelor cheie pe o serie de platforme.
Un alt instrument, Ubersuggest te ajuta sa gasesti cuvinte cheie folosindu-se de statistici Google, oferind date utile, cum ar fi volumul de cautare sau dificultatea cuvintelor cheie.
3. Alegerea cuvintelor cheie
Dupa ce lista de cuvinte cheie care s-ar potrivi scopului tau de promovare este realizata, utilizati Excel sau Google Sheets si sortati cuvintele cheie, formandu-va astfel o baza de date cu cuvintele cheie care va pot genera trafic.
4. Cuvintele cheie si competitia
Cuvintele cheie pe care le folosesc competitorii din acelasi domeniu te pot ajuta sa alegi cele mai bune optiuni de cuvinte cheie. Puteti intra pe site-urile lor si sa extrageti cuvintele cheie utilizate in descrierile serviciilor sau in diferite pagini.
5. Analiza cuvintelor cheie
Cele trei aspecte care se iau in considerare pentru analiza cuvintelor sunt: popularitatea, dificultatea si relevanta.
Prin dificultate se intelege cat de greu sau usor va fi pentru cuvantul cheie sa fie asociat cu site-ul nostru.
Relevanta poate fi in functie de intentia de cautare a utilizatorilor:
- Navigationala – utilizatorul cauta un brand specific.
- Informationala – utilizatorul cauta informatii generale pe subiect.
- Tranzactionala – utilizatorul doreste sa achizitioneze online.
- Comerciala – utilizatorul vrea sa cerceteze piata inainte de a cumpara online.
Ganduri finale despre cercetarea si analiza cuvintelor cheie.
Atat cercetarea in cuvinte cheie, cat si crearea de backlink-uri sunt doi factori importanti care determina traficul general de cautare. Nu va puteti mari traficul ignorand oricare dintre ele.
Vrei să te ajutăm?
Alege acum unul din planurile de mai jos:
Solicită un Plan de Marketing pentru Clinica ta Stomatologică
Planul Go Faster este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt la început de drum sau pentru cele care doresc să atragă rapid un număr cât mai mare de pacienți.
Planul Be Stronger este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt într-un mediu foarte competitiv, iar acum își doresc să se diferențieze pe piață pentru a atrage mai ușor pacienți.
Planul Play Bigger este pentru Cabinetele sau Clinicile Stomatologice care au un flux normal de pacienți, însă acum își doresc să treacă la următorul nivel.
Planul Total Domination este pentru Clinicile Stomatologice care au cunoscut o creștere importantă în ultimii ani, iar acum își doresc să fie numărul 1 pe piață.