Cum Sa Iti Promovezi Offline Cabinetul Stomatologic
Te-ai intrebat vreodata cat de cunoscut este numele cabinetului tau stomatologic in orasul tau? Atunci cand vine vorba de mersul la stomatolog, majoritatea persoanelor se simt anxioase, in special cand pasesc intr-un cabinet stomatologic nou. Familiaritatea le sporeste increderea si confortul, ajutandu-i sa inlature aceste temeri. Activitatiile de promovare offline se pot dovedi adesea a fi mai utile decat cele online care pot necesita o investitie ridicata. Participarea la evenimentele din comunitate, evenimente caritabile, contactul cu institutiile mass-media precum si frecventarea afacerilor din apropiere va pot ajuta sa intrati in contact cu persoanele din apropierea cabinetului dvs. Este o ocazie excelenta de a dobandi potentiali clienti si a crea notorietate afacerii dvs.
Materiale printate
Cand vine vorba de materiale printate pe care le poti imparti in cabinetul tau, poti fi foarte creativ si le poti oferi pacientilor tai brosuri informationale sau diverse materiale promotionale care sa ii ajute. Cu mentiunea ca numele si datele de contact sa apara in brosura si sa apara indemnul la actiune “Imparteseste asta cu un prieten”, dar nu uita ca pentru a obtine recomandari cel mai important este sa ti concentrezi toata atentia asupra pacientului de pe scaun. Atunci cand pacientii vin la stomatolog asigura-te ca le oferi o experienta placuta despre care sa aiba ce povesti cu prietenii, familia sau colegii de munca, in ziua respectiva.
Programe de tipul Inapoi la Scoala
Vara este cel mai lent sezon pentru multe cabinete dentare. Stomatologii pot beneficia de oportunitatea de a finaliza programele de educație continuă, de a reamenaja birourile sau de a îndeplini alte milioane de sarcini care trebuie îndeplinite pentru a-și menține afacerea in creștere. Odată ce vara s-a terminat, cum pot dentiștii să-și puna creșterea în practică? O promovare de tipul “Inapoi la școală” ar putea fi răspunsul.
Iată o strategie buna pentru a obține noi pacienți. Aranjați vizite și discuții la școlile locale. Ajutați elevii să înțeleagă importanța sănătății lor dentare. Distribuiți mostre gratuite ale produse de marca, cum ar fi periuțe de dinți, pasta de dinti sau ata dentara. Furnizați sfaturi pentru folosirea aței dentare și tehnici de periaj pe care le pot împărtăși cu familiile lor. De asemenea, oferiți o nouă promoție pentru pacienți. Promovati-o atat online cât și offline! Publicitatea în mass-media socială este, de asemenea, o modalitate excelentă de a ajunge la publicul țintă.
Promovarea La Radio sau TV
Interviurile de specialiate la radio sau chiar la tv sunt instrumente puternice prin care te poti impune ca brand si te poti bucura de influenta in orasul tau de activitate. Atunci cand cabinetul tau stomatologic se pozitioneaza ca brand in mintea pacientilor este mult mai probabil ca acestia sa vorbeasca despre afacerea ta si sa te recomande unui prieten sau unei rude care are nevoie de servicii stomatologice.
Asigura-te ca noii pacientii sunt bine primiti
Ce face cabinetul tau pentru ca noii pacientii sa se simta bine primiti? Ca multi alti medici din bransa, nimic special. Pacientii sosesc la cabinet conform programarii si asteapta in sala de asteptare pe un scaun, in timp ce tu treci pe langa ei si ii saluti politicos. Nimic special ca ei sa se simta bine veniti. Ideal este cat u sa ii saluti ca si cum tu l-ai astepta pentru programare. Ar trebui sa le oferi noilor pacienti care iti calca pragul un mic cadou, pregatindu-le niste pachete de bun venit care sa contina produse de igiena orala. Ofera-le ceva care sa ii faca sa vorbeasca despre tine. Oamenii nu vorbesc despre lucruri plictisitoare, insa daca ii vei surprinde cu ceva special cu siguranta vor avea ce povesti.
Panoul cu zambete
Totodata pentru a face pacientii sa se simta speciali, le poti cere acordul ca odata ce au terminat tratamentul, poza cu chipul si zambetul lor reconstruit sa apara pe panoul cu zambete ale cabinetului, aflat in sala de asteptare. In acest fel, munca ta va fi vazuta si apreciata si de ceilalati pacienti, iar cei aflati pe panou vor avea un sentiment special de exclusivitate. Aceste lucruri sunt valoroase pentru pacienți. Încercați să faceți ca fiecare pacient să se simtă ca un VIP. Personalul biroului dvs. ar trebui să fie instruit în serviciul pentru clienți, iar ca medic ar trebui sa va aratati compasiunea. Dezvoltati o practică centrata pe pacient care să încurajeze oamenii să se întoarcă.
Ziua aprecierii pacienților
Anual, poti alege o zi din calendar in care sa iti sarbatoresti pacientii. Poti inchiria un local pe care sa il decorezi creativ si in care sa iti invitii toti pacientii din anul respectiv. Iti recomandam sa faci acest lucru vara, cand programarile sunt mai putine, iar vremea calda le permite sa iasa din casa la un cocktail. Poti inchiria spre exemplu o terasa a unui restaurant. Actionand in acest fel, conexiunea dintre tine si pacientii tai va fi intarita iar fidelitatea fata de cabinetul tau stomatologic va creste. Ai grija ca invitatia sa fie facuta din timp, fie in mod personal odata cu terminarea tratamentului dentar, fie prin posta printr-o invitatie creative, fie printr-un e-mail sau in cel mai putin dorit caz prin intermediul Facebook.
Cunoaste-ti vecinii
Ai fi surprins sa aflii cate oportunitati de referinta sunt in preajma ta, sub forma de afaceri sau evenimente sociale. Daca spre exemplu ai peste drum de tine un restaurant cu un anumit specific, te-ai gandit vreodata ca il poti inchiria pentru a tine petrecerile anuale cu angajatii acolo? Stiai ca procedand astfel le poti oferi angajatilor restaurantului discount-uri la Invisalign sau albirea dentara? Totodata te poti oferi sa sponsorizezi localul cu mici bomboane mentolate branduite cu numele cabinetului, chibrituri sau scobitori pe care oamenii le pot lua acasa, la parasirea restaurantului.
Ai vreo cafenea in vecinatate? Te ai gandit ca iti poti imprima logo-ul pe servetele care le sunt inmanate clientilor alaturi de un cupon de reducere? si viceversa. De ziua lor, le poti inmana cupoane pacientilor tai de tipul “Cumpara 1 bautura si o primesti pe a doua gratuit” de la cafeneaua cu care ai parteneriat. Acest parteneriat este de tipul win-win pentru ambele afaceri. Nu astepta ca detinatorii localurilor sa vina la tine ca sa puteti comunica. Luati initiativa si incepeti parteneriatul.
Aveti grija atunci cand initiati discutia ca accentual sa fie pus pe clientii business ului respectiv si ca discutia sa fie purtata cu managerul sau detinatorul afacerii respective. Informati-va din timp cine este persona in cauza si aveti grija ca discutia sa fie purtata fata in fata.
Participarea la targurile dedicate sanatatii orale
Cele mai multe orase gazduiesc targuri dedicate sanatatii corpului sau igienei orale de-a lungul anului. Ele sunt organizate fie in mall-uri, fie in anumite spatii inchiriate special iar aceste evenimente cu siguranta beneficiaza de promovare. Ai grija ca atunci cand iti rezervi un loc la aceste targuri, in coltul dedicat cabinetului tau sa se regaseasca jocuri si alte activitatii distractive si interactive cu potentialii pacienti. Este o ocazie foarte buna de stabili conexiuni noi si de a te promova prin referinte, odata ce targul s-a incheiat. O alta modalitate de participare este ca sponsor, iar avantajul este ca vei beneficia de mai multa expunere. Trebuie sa iei in considerare ca majoritatea targurilor ofera participantilor plasute cu cadouri.
Calendarul cu evenimente
Pentru a te promova atat offline cat si online creaza-ti din timp o lista cu evenimentele pe care te vei axa. Spre exemplu in luna ianuarie poti crea Ziua Inimii si poti corela problemele dentare cu problemele cardiologice oferind materiale informative pacientilor ca acestia sa inteleaga mai bine importanta tratamentului stomatologic detimpuriu. In luna februarie poti crea Ziua Nutritiei Sanatoase si corela cu evenimentul cu sfaturi legate de mancarea nesantoasa si efectul lor asupra degradarii dintilor, precum si cu hrana adecvata persoanelor cu aparat dentar. Si lista poate continua.
Acordarea unor premii speciale
Iti poti face pacientii sa se simta speciali rasplatindu-i pentru fidelitatea lor si grija pe care o acorda sanatatii orale. Poti pregati pachete speciale cu premii de ingrijire orala pentru mama si copilul, acordand lunar titlul de “Cea mai cool mamica a lunii”. Prin acest tip de campanie incurajezi mamicile sa mearga cu copiii lor la medicul dentist pentru a trata problemele de igiena orala si ortodontie.
Marketingul offline este mai greu de realizat decat cel online, insa nu imposibil. Pentru a evita pierderea de timp si pierderile financiare, iti recomandam sa apelezi la o agentie specializata care sa aiba grija de mesajele comunicate de catre cabinetul tau.
Click aici pentru a lua legatura cu un consultant Marketdent
Sau ne poti contacta telefonic la numarul: 0766 320 209