De ce refuză pacienții planul de tratament?
De multe ori pacienții tăi sunt confuzi, nesiguri, indeciși, emoționați (cine n-ar fi) și uneori chiar enervanți. Realitatea este că trebuie să îi înțelegi pentru a-i câștiga.
În continuare îți voi expune 4 motive pentru care pacienții refuză planul de tratament.
Motivul nr. 1: Nu înțeleg ce cumpără
Primul lucru pe care trebuie să îl înțelegi este diferența dintre produs și serviciu. De exemplu, când cumperi o mașină cunoști detalii precum: tip motor, cai putere, consum, etc.
Serviciul este, prin natura lui, intangibil. Așadar pacienții nu înțeleg ce cumpără.
Ei sunt în poziția de a spune: “Voi plăti suma X pentru a-mi lăsa dantura în grija doctorului Y”
O listare a tratamentelor incluse în plan nu este suficientă. Ele trebuiesc explicate pe înțelesul pacientului astfel încât să realizeze importanța lor.
Motivul nr. 2: Nu sunt siguri de rezultate
Pacientul nu va ști niciodată dacă implantul a durat 4 ani datorită neprofesionalismului dentistului, a calității implantului sau a problemelor parodontale.
Întotdeauna va exista în mintea lui întrebarea: “Oare dacă m-aș fi dus la doctorul Z, implantul ar fi durat mai mult?”
Motivul 3: Nu pot măsura calitatea
Pacientul nu știe ce face dentistul în gura lui. El nu are nicio modalitate de a măsura profesionalismul dentistului și a calității materialelor folosite.
Singurul lucru pe care îl pot măsura este dacă injecția a fost dureroasă sau nu.
Motivul nr. 4: Nu știu dacă este cel mai bun pentru ei
Pacientul trebuie să spună “Da” unui plan de tratament fără a ști dacă este cel mai bun pentru el.
Această incertitudine duce la amânare și în final la refuzarea planului de tratament.
Soluția
Chiar dacă pacienții nu pot evalua profesionalismul dentistului, ei știu că trebuie să își îngrijească dantura. Trebuie doar să aleagă clinica la care vor merge.
Cum își aleg pacienții clinica? Prin impresia pe care și-o fac la prima vizită. Din momentul în care intră în clinică își pun întrebarea: “Am ajuns în locul potrivit?”
Cu alte cuvinte, ei vor evalua cum arată clinica, atitudinea receptionistei, tonul prietenos sau nu al dentistului, informațiile primite, etc.
Atenția la detalii va contribui la creșterea șanselor de a câștiga pacientul și de a urma planul de tratament propus.
Urmărește acest videoclip pentru a afla mai multe detalii:
Vrei să te ajutam?
Alege acum unul din planurile de mai jos:
Solicită un Plan de Marketing pentru Clinica ta Stomatologică
Planul Go Faster este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt la început de drum sau pentru cele care doresc să atragă rapid un număr cât mai mare de pacienți.
Planul Be Stronger este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt într-un mediu foarte competitiv, iar acum își doresc să se diferențieze pe piață pentru a atrage mai ușor pacienți.
Planul Play Bigger este pentru Cabinetele sau Clinicile Stomatologice care au un flux normal de pacienți, însă acum își doresc să treacă la următorul nivel.
Planul Total Domination este pentru Clinicile Stomatologice care au cunoscut o creștere importantă în ultimii ani, iar acum își doresc să fie numărul 1 pe piață.