Comunicarea cu pacienții pe timp de Coronavirus și măsuri de precauție împotriva Coronavirus
Citește în continuare și află provocările de comunicare cu care medicii clinicilor stomatologice se confruntă în aceste momente dificile și faptul că pe termen scurt, nimeni nu poate pretinde că are soluții sigure pentru toți.
Acest articol vă va prezenta câteva dintre considerațiile imediate la care ar putea să se gândească marketerii pe termen scurt și vă oferă câteva exemple din viața reală.
Atunci când vă confruntați cu situații fără precedent, precum actuala pandemie COVID-19, poate fi greu să știți cel mai bun lucru de spus pacienților.
Comunicarea cu clienții în ceea ce priveste ce masuri de precauție se iau în aceste momente incerte cum este momentul actual de răspândire rapidă a Coronavirusului (COVID-19) este eficientă.
Colegiul Medicilor Stomatologi din România a dispus măsuri de precauție a infecției cu Coronavirus pe care trebuie să le ia toate cabinetele stomatologice din România, măsuri adresate deopotrivă clinicii și pacienților implicați în realizarea serviciului stomatologic. Dacă pacientul nu aplică aceste măsuri, Colegiul Medicilor Stomatologi din România îi încurajează pe medici să refuze actul medical.
Comunicarea informațiilor importante pacienților. Comunicarea pacienților despre măsuri de preucație împotriva Coronavirus.
Pentru multe clinici stomatologice vor exista informații necesare pe care trebuie să le comunicați în fața pacienților, cum ar fi:
- Actualizări importante despre modul în care pandemia COVID-19 poate afecta programul clinicii voastre (ore de deschidere);
- Modificarea modului în care funcționați, modul în care realizați programările la distanțe care îți pot permite să dezinfectezi după fiecare persoană, sau faptul că pe perioada pandemiei clinica ta va fi închisă;
- Măsuri de preucație împotriva Coronavirus.
În astfel de cazuri, canalele online sunt cel mai bun mod de a-ți trimite mesajele cheie în fața pacienților.
În mesajele folosite în comunicarea cu pacienții pe timp de Coronavirus ar trebui să:
Fii empatic: recunoaște că acum ar putea fi un moment neliniștit sau incert pentru pacienții tăi.
Fii clar: oferă pacienților informațiile necesare cu claritate, fără a fi dramatice.
Fii responsabil: este important să vă concentrați pe furnizarea de valoare a oamenilor, mai degrabă decât pe vânzare.
Recunoașterea situației și oferirea informațiilor pacienților tai că ești deschis și funcționezi ca de obicei, poate fi tentant, dar este important să nu pară insensibil sau ca și cum încercați să valorificați situația. De asemenea, merită să aveți în vedere că pacienții primesc probabil o mulțime de mesaje, iar răbdarea lor poate fi limitată în aceste situații în care comunicarea pacienților în vederea măsurilor de precauție împotriva coronavirus este esențială.
Acestea fiind spuse, unele clinici utilizează acest tip de comunicare ca o oportunitate de a oferi mai multă valoare pacienților, acordandu-le masuri de precautie impotriva coronavirus de care au nevoie.
În comunicarea cu pacienții în această perioadă specială, trebuie să conștientizați cât mai mult că este necesar să vă adaptați, să fiți flexibili și să reprezentați pentru pacienții voștri un partener de încredere, față de care să fie sinceri și transparenți și care depune toate eforturile pentru a realiza tratamentul dentar în condiții de maximă siguranță, atât pentru personalul clinicii cât și pentru pacient.
Iată câteva exemple prin care clinicile stomatologice transmit măsuri de precauție și informații în aceste momente de pandemie cu COVID-19:
1. “NEOCLINIQUE respectă măsurile recomandate de Colegiul Medicilor Stomatologi din București, privind limitarea transmiterii COVID-19.
Neoclinique a avut încă de la început o politică foarte clară referitoare la timpul de așteptare și la evitarea aglomerării sălii de așteptare;
În plus, am redus programul de lucru pe termen nelimitat până la noi știri îmbucurătoare legate de siguranța noastră în fața Covid-19 și am mărit timpul necesar dezinfecției fiecărui cabinet în parte.
NOUL ORAR TEMPORAR este de luni până vineri, în intervalul 11:00-20:00.
Ținând clinica deschisă, ajutăm în prevenirea supraaglomerării serviciilor de urgență și automat, în prevenirea răspândirii virusului. Pe cât posibil, pacienții sunt rugați să vină la clinică fără însoțitor.”
2. “Pentru sănătatea dumneavoastră și a celor dragi, echipa White Dental Clinic a decis suspendarea activității pe o perioadă nedeterminată, începând de luni, 23 Martie❗
În continuare vă suntem alături pentru urgențe la numărul de telefon: 0744.383.560
Aveți grijă de voi și de familiile voastre, păstrați-vă calmul, optimismul și zâmbetul pe buze. Zâmbetul ajută la creșterea imunității.
Sperăm să trecem cât mai repede peste această perioadă grea și să ne revedem curând. Vă mulțumim pentru înțelegere și vă ținem la curent!”
3. “Dragii noștri, din grijă și respect pentru voi și pentru cei dragi din jur, ca măsură suplimentară de precauție am decis să suspendăm activitatea echipei RG Dental până ce situația revine la un curs normal.
Vă mulțumim pentru înțelegere și sperăm că sunteți bine! ✔
Pentru creșterea imunitătii este recomandat să consumați cât mai multe fructe și legume bogate în vitamine, dar nu uitați că și zâmbetul crește imunitatea!
Multă sănătate tuturor!”
4. “Siguranta pacientilor, a echipei medicale, precum si a comunitatii este cea mai importanta pentru noi, motiv pentru care luam toate masurile necesare limitarii riscului de contaminare cu COVID-19.
Declararea Starii de Urgenta si raspandirea rapida a coronavirusului ne obliga sa anulam programarile noastre pentru moment.
Cum se va putea relua activitatea noastra, vom fi la dispozitia dumneavoastra si vom lucra program prelungit, ture duble,pentru a putea trata toti pacientii!!
Pentru moment va stam la dispozitie pentru orice informative online sau telefonic-0734640351#### STATI ACASA – Echipa Smile 4 Kids – Clinica stomatologica pentru copii!”
5. “Dragi pacienți,
Având în vedere situația generată de pandemia COVID-19, echipa DentCadra Smile a decis suspendarea activității cabinetului, până la stabilizarea situației. Considerăm că este o măsură de prevenție și de protecție pentru dumneavoastră, izolarea micșorând rata de răspândire a virusului.
Rămânem alături de pacienții noștri pentru urgențe dentare pe pagina de facebook, precum și la numărul: 0741.526.334
Între timp, respectați recomandările autorităților, spălați-vă pe mâini și mențineți-vă optimiști! Zâmbetul crește imunitatea!
PS: Nu uitați de igiena orală!
Multă sănătate tuturor! ”
Alții adoptă o abordare mai editorială, folosind comunitățile lor sociale pentru a împărtăși conținut și a crea un sentiment de solidaritate, sau oferă sfaturi despre cum să supraviețuiască în carantină.
Indiferent dacă alegeți să abordați situația actuală pe e-mail și pe alte canale online, sau să continuați activitatea ca de obicei este în cele din urmă o decizie a clinicii, imaginea ta de marcă și factorii de comercializare externi ar trebui să se implice în strategia ta de comunicare.
Oferirea de experiență excelentă pacienților într-un moment ca acesta este un mod sigur de a te asigura că pacienții o să rămână cu tine pe termen lung.
Concluzie: păstrați-vă calmul și continuați să puneți pacienții pe primul loc!
Sperăm că acest articol a oferit câteva sfaturi practice când vine vorba de abordarea provocărilor pe care le prezintă actuala situație a COVID-19 în ceea ce privește comunicarea și ce măsuri de precauție trebuie să folosească pacienții pe timp de Coronavirus!
Vrei să te ajutăm?
Alege acum unul din planurile de mai jos:
Solicită un Plan de Marketing pentru Clinica ta Stomatologică
Planul Go Faster este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt la început de drum sau pentru cele care doresc să atragă rapid un număr cât mai mare de pacienți.
Planul Be Stronger este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt într-un mediu foarte competitiv, iar acum își doresc să se diferențieze pe piață pentru a atrage mai ușor pacienți.
Planul Play Bigger este pentru Cabinetele sau Clinicile Stomatologice care au un flux normal de pacienți, însă acum își doresc să treacă la următorul nivel.
Planul Total Domination este pentru Clinicile Stomatologice care au cunoscut o creștere importantă în ultimii ani, iar acum își doresc să fie numărul 1 pe piață.