smile@marketdent.ro +40 766 320 209

5 Pasi care te ajuta in procesul loializarii pacientilor

   Dezvoltarea relatiei dintre medic si pacient este esentiala atat pentru popularizarea clinicii, cat si pentru pacient.

 

   Sa analizam putin urmatorul scenariu:

 

   Un vizitator navigheaza pe site-ul unei clinici. Serviciile de care poate beneficia in cadrul ei sunt bine evidentiate, oferindu-i-se toate detaliile de care are nevoie. Echipa clinicii este specializata si calitatea ei principala este profesionalismul si placerea cu care profeseaza.

 

   Indemnul la actiune este prezent printr-un formular. Astfel, foarte repede si usor obtine o programare pentru consultatie. Pana aici totul este perfect.

 

   Insa, in momentul in care ajunge la clinica pentru consultatia programata, acesta isi pierde increderea si incepe sa apara teama de stomatolog. De ce?

 

   Deoarece nu a fost intampinat corespunzator de angajatul de la receptie. Medicul stomatolog nu i-a oferit toate informatiile necesare despre tratamentul pe care trebuie sa-l urmeze. Echipa este cu adevarat profesionista, insa deloc amabila si prietenoasa.

 

   Astfel, incercand sa gaseasca vizita la stomatolog ca o relaxare la un salon de infrumusetarea danturii, a gasit o echipa ce nu zambeste, nu explica, nu se imprieteneste. Acest lucru rezulta o clinica ce nu stie sa isi atraga pacientii si sa-I loializeze.

 

   Indiferent de cat e de mare efortul pe care il depui in promovarea clinicii, daca echipa ta nu este instruita despre modul in care trebuie sa se comporte cu un pacient, totul este in zadar.

 

   Suntem constienti de faptul ca meseria de medic stomatolog este una dintre cele mai grele. Efortul fizic, stresul si lipsa de timp poate face pe oricine sa isi piarda rabdarea sau sa nu doreasca sa vorbeasca cu nimeni.

 

   Insa, in acest caz, trebuie sa te gandesti la pacient mai mult decat te gandesti la tine. Cu cat pacientul este mai tensionat si frica se simte mai mult, cu atat consultatia va fi mai dificila. Iar aceste doua lucruri nu ii aduc niciunuia dintre voi un beneficiu.

 

Cu cat pacientul se va simti mai bine la clinica ta, cu atat mai mult va creste rata de a aduce pacienti noi la clinica prin recomandare.

 

In acest articol ne-am propus sa iti oferim 5 solutii care te ajuta in procesul loializarii pacientilor.

 

 

 

1.  ASIGURA-TE CA SITE-UL FURNIZEAZA TOATE INFORMATIILE POTRIVITE UNUI VIZITATOR, IAR DACA PROGRAMAREA SE VA FACE TELEFONIC TREBUIE SA FII ATENT LA MODUL IN CARE VORBESTI CU PACIENTUL

 

   Daca site-ul este bine pus la punct din toate punctele de vedere, atunci primul pas este realizat: pacientul va suna la clinica pentru o programare sau va completa formularul. Daca pacientul va suna la clinica pentru o programare este nevoie de un script pe care personalul de la receptie sa il foloseasca.

 

   Prin acest script se vor afla detaliile semnificative pentru medicul stomatolog despre pacient. Pentru a construi relatia dintre medic si pacient cat mai frumos este necesar ca urmatoarele sfaturi sa fie urmate:

 

1. Discutia sa fie realizata pe un ton amabil, calduros.
2. Vocea personalului sa denote entuziasm intr-un mod natural.

3. Personalul sa aduca laude dentistului și echipei. Acest lucru va genera valoare in mintea apelantului.

4. Colecteaza nu doar datele personale ale pacientului, ci si cateva aspecte personale, pentru a putea incepe construirea relatiei  pacient-medic dentist.

5. Afla cum a ajuns pacientul la cabinetul tau (recomandare din partea cui, internet, etc.).
6. Explica intr-un mod pozitiv politicile cabinetului privind programarile, platile, etc.
7. Descrie succint ce se va intampla in timpul primei vizite

8. Stabileste programarea intermen de maximum sapte zile.
9. Transmite mesajul ca astepti cu nerabdare sa intalnesti noul pacient.

 

 

2. PRIMA IMPRESIE CONTEAZA FOARTE MULT

 

   Pentru intarirea relatiei medic-pacient, prima intalnire are un impact major. Daca aceasta se realizeaza in mod corespunzator pacientul va decide sa urmeze planul de tratament la cabinetul tau. Impresia excelenta lasata, iti va aduce recomandari din partea noului pacient.

 

   Toti membrii echipei care vor interactiona cu noul pacient ar trebui sa fie instruiti spre a oferi o primire calduroasa si entuziasta.

 

   Modul in care iti tratezi pacientii face diferenta dintre o primire obisnuita si una extraordinara. Primirea pacientilor joacă un rol crucial în modul în care pacienții noi și actuali vă percep cabinetul stomatologic.

 

 

 

3. PRIMESTE PACIENTII CU MULTA CALDURA

 

   Stabileste o intalnire de dimineata pentru a vedea ce pacienti sunt programati pentru aceasta zi.

   Analizeaza toate notitele din fisele lor pentru a te familiariza cu istoricul dentar, cu mediul personal si cu interesele.

 

   Retine ca mersul la medicul dentist nu este pe lista de activitati favorite. De fapt, multi pacienti au prezinta teama de stomatolog. Primeste-ti cu caldura pacientii, astfel le vei face vizita mai placuta si mai usoara.

 

 

4. ASIGURA-TE CA PACIENTII SE SIMT CA ACASA

 

   Trateaza pacientii cu foarte multa grija. Ei vor sa simta ca sunt centrul atentiei atunci cand se afla în cabinetul tau.

 

   De asemenea, incearca sa il incurajezi mereu si sa ii transmiti o energie pozitiva.

 

  

5. STABILIREA URMATOAREI PROGRAMARI

 

   Ultimul pas al experientei noului pacient este la fel de important ca primul pas.

 

   Daca esti intr-un moment in care exista mai putini pacienti decat de obicei, nu iti poti permite sa lasi noii pacienti sa iti alunece printre degete. Pentru ca va iti doresti sa faci o impresie puternica, trebuie sa te asiguri ca relatia continua. Este recomandat ca programarea sa apara in termen de 7-10 zile de la prima vizita.

 

  In primul rand, nu e suficient timp ca pacientii sa se razgandeasca. De asemenea, dai dovada ca ai un cabinet extrem de eficient si dedicat ingrijirii pacientilor sai.

 

   Experienta noului pacient este conceputa pentru a avea ca rezultat o relatie de lunga durata.

 

Asigura-te ca prima intalnire se va intampla inca de la sfarsitul primei.

 

 

Fiecare pacient este valoros! Apeleaza la un plan de marketing pentru a te asigura ca atragi cati mai multi!

MarketDent iti pune la dispozitie numeroase servicii care au ca rezultat promovarea clinicii tale stomatologice!

 

Solicita o propunere sau discuta cu unul dintre colegii nostri sunand la numarul de telefon +40 766 239 334!