Lecția #2 Optimizarea motoarelor de căutare (SEO) vs. Pay Per Click (PPC)
Atunci când luați decizii cu privire la modul de investiție a timpului și a bugetului de marketing online, există câteva distincții importante de luat în considerare, inclusiv diferența dintre anunțurile PPC (pay-per-click) și clasamentele SEO (optimizarea motoarelor de căutare).
SEO este o strategie utilă pentru a ajunge la noi pacienți online, dar anunțurile plătite pe Google sunt mai eficiente.
Deci, cum pot ajuta motoarele de căutare populare de astăzi potențialii pacienți să-ți găsească clinica stomatologică online?
Există două modalități prin care Google vă poate ajuta să vă împingeți clinica în lumina reflectoarelor digitale.
Modalitatea #1
Prima modalitate este prin optimizarea motoarelor de căutare sau SEO. Acest proces vă ajută, folosind cuvinte cheie relevante, să vă apropiați site-ul de partea superioară a rezultatelor căutării atunci când cineva caută online serviciul vostru. (Rețineți că Google folosește un algoritm pentru a determina cât de relevant este conținutul unui site web pentru un cuvânt cheie selectat. Cele mai relevante site-uri sunt astfel afișate primele în rezultate atunci când cineva caută acele cuvinte).
Cel mai bun exemplu, în cazul clinicilor stomatologice: scopul tău este să creezi cuvinte cheie sau termeni potențiali de căutare pe care cineva i-ar fi introdus în Google pentru a găsi un dentist. Cuvintele cheie bune ar include „clinica stomatologica (orașul în care activezi)” și „medic stomatolog”. De asemenea, puteți include cuvinte precum cele care fac referire la servicii sau proceduri specifice, cum ar fi „implanturi dentare” și „coroane”.
Modalitatea #2
A doua modalitate se realizează prin intermediul anunțurilor PPC. Acestea (pay-per-click) au un avantaj față de SEO, deoarece anunțurile PPC sunt plasate deasupra rezultatelor SEO în căutare. De obicei, primele trei rezultate pentru o căutare locală sunt reclamele. Acesta este un lucru care probabil nu se va schimba cu privire la modul în care arată pagina cu rezultatele motorului de căutare, deoarece Google își câștigă majoritatea banilor din aceste reclame.
În continuare sunt listate hărțile și apoi rezultatele căutării organice. Este important să înțelegem că majoritatea oamenilor vor face clic pe rezultatele din partea de sus a paginii, iar această poziționare primară face o diferență uriașă.
Ce înseamnă „PPC” și de ce aș avea nevoie?
Plătești doar atunci când cineva face clic pe anunțul tău pentru a-ți vizita site-ul sau pentru a suna la clinică, iar reclamele îți oferă posibilitatea de a fi observat de o audiență mai largă online. În plus, puteți regla anunțurile oricând, pentru a ajunge la un anumit grup de persoane (în funcție de interes, zonă geografică etc.) sau puteți promova o anumită ofertă sau tratament. Această imediatitate poate fi o resursă excelentă pentru clinicile stomatologice mici care nu își pot actualiza frecvent SEO pentru a reflecta vânzările, promoțiile sau modificările sezoniere ale ofertelor lor.
Anunturile PPC vă vor oferi rezultate clare și măsurabile. Veți ști exact cât ați cheltuit pentru clicuri, cât ați câștigat și câte venituri ați generat. În schimb, nu puteți obține rezultate clare și măsurabile ca acestea cu SEO. Google nu distribuie o mulțime de date SEO cu proprietarii de site-uri web, ceea ce face foarte dificil, dacă nu imposibil, să măsurați câți pacienți primiți din traficul organic.
O soluție de anunțuri PPC precum Google Ads nu are aceleași rezultate ca SEO și nu vă va îmbunătăți clasamentul de căutare organică. Dar, datorită flexibilității sale, Google Ads poate ajuta clinicile stomatologice de orice dimensiune să atragă atenția persoanelor online în momentele care contează - adică exact în momentul în care caută o clinică ca a ta.
Cât de răbdător ești?
Cu PPC, puteți lansa o campanie și, aproape imediat, anunțurile voastre vor începe să apară pe prima pagina din Google. Comparativul cu SEO care este o investiție pe termen lung si trebuie să aștepți cel puțin trei-șase luni pentru a începe de obicei să vezi orice tip de rezultate, iar pe o piață competitivă, ar putea dura peste un an.
Deci, ce ar trebui să folosiți pentru clinica voastra: SEO sau o opțiune PPC cum ar fi Google Ads?
Scopul tău la sfârșitul zilei este să-ți crești poziția cabinetului și să crești numărul de pacienți, iar pentru a face acest lucru, trebuie să stimulați traficul către site-ul vostru web. Din experiența noastră, cel mai rapid, mai de încredere și cel mai profitabil mod de a genera profit de pe Google provine din difuzarea de reclame PPC.
Ai ratat lecția anterioară? O găsești chiar aici
Vrei să te ajutăm?
Alege unul dintre planurile de mai jos:
Solicită un Plan de Marketing pentru Clinica ta Stomatologică
Planul Go Faster este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt la început de drum sau pentru cele care doresc să atragă rapid un număr cât mai mare de pacienți.
Planul Be Stronger este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt într-un mediu foarte competitiv, iar acum își doresc să se diferențieze pe piață pentru a atrage mai ușor pacienți.
Planul Play Bigger este pentru Cabinetele sau Clinicile Stomatologice care au un flux normal de pacienți, însă acum își doresc să treacă la următorul nivel.
Planul Total Domination este pentru Clinicile Stomatologice care au cunoscut o creștere importantă în ultimii ani, iar acum își doresc să fie numărul 1 pe piață.