smile@marketdent.ro +40 766 320 209

Lecția #16 Optimizarea anunțurilor pentru dispozitive mobile – viitorul clinicilor stomatologice

marketing local stomatologie

 

Acum este imposibil să ieșiți în aer liber fără să vedeți oamenii cu capul îngropat în dispozitivele mobile. La magazin, la meciurile de fotbal ale copiilor voștri, la restaurante și chiar în mașini / autobuze suntem dependenți de telefoanele noastre inteligente.

 

Căutarea mobilă a devenit una dintre cele mai mari domenii de rentabilitate pentru Google și pentru asta va continua să crească.

1 din 4 utilizatori de telefoane mobile la nivel mondial au un smartphone în acest an și fiecare dintre ei utilizează acest dispozitiv pentru a găsi produse și servicii, multe dintre ele la nivel local.

 

Înarmați cu conectivitatea, consumatorii și-au dat seama rapid că pot găsi informațiile de care aveau nevoie doar cu câteva clicuri și apăsări de taste. Întrucât Google este în mod evident în activitatea de căutare, au încercat să faciliteze căutarea mobilă prin aplicațiile native pe dispozitive și prin experiențele de navigare simplificate.

 

Iată doar câteva statistici care subliniază importanța uriașă a căutării mobile pe piețele locale:

 

  • La mijlocul anului 2015, numărul de căutări mobile a depășit căutările pe desktop;
  • Conform unei cercetari din 2015, aproape 40% din utilizatorii telefoanelor mobile au căutat o clinica stomatologica pe telefonul lor cel puțin o dată pe lună față de anul precedent.
  • Din ce în ce mai mult, căutărea continuă să se deplaseze către dispozitive mobile, Google raportând că, în unele cazuri, peste 50% din toate căutările sunt efectuate pe un dispozitiv mobil, iar traficul de căutare mobilă crește cu 200% an de an;
  • Căutarea mobilă a înregistrat cea mai mare creștere a cheltuielilor publicitare și este de așteptat să crească până la 72% din bugetele digitale totale până în 2021.

 

În doar câțiva ani, căutarea mobilă începe rapid să devină principalul vehicul de căutare; detronând experiența de căutare pe desktop o dată aproape de neatins.

 

Este important ca site-ul să funcționeze corect pe dispozitivele mobile. De aceea, dacă încă nu ați investit în adaptarea acestuia pentru dispozitive mobile, a venit timpul să o faceți.

 

Iată câteva motive pentru care prezența pe dispozitivele mobile este esențială pentru clinica voastră:

 

  • site-urile pentru dispozitive mobile apar mai sus în rezultatele căutarii;
  • căutările mobile reprezintă mai mult de jumătate dintre căutările pe Google;
  • cea mai mare parte a traficului multor advertiseri provine de la persoanele care caută de pe telefonul mobil;
  • dacă site-ul nu este adaptat pentru dispozitive mobile, probabilitatea ca utilizatorii să îl închidă este de 5 ori mai mare.

 

Există doi factori cheie care fac mobilul atât de puternic pentru clinicile stomatologice.

 

  • Clinicile stomatologice au un procent deosebit de mare de potențiali pacienti care îi caută de pe dispozitive mobile.
  • Pentru majoritatea clinicilor stomatologice, utilizarea unui smartphone face ca inițierea unui apel să fie mult mai ușoară. Este nevoie doar de un singur clic și vă pot suna instantaneu!

 

Paginile de vanzare optimizate pentru mobil

 

Înainte de a vă gândi chiar la reclame, experiența de pe pagina de vânzare trebuie să fie fără cusur. Dacă aveți o pagină de vânzare mobilă, puteți face minuni în ceea ce privește ratele de conversie.

 

  • Paginile de vânzare trebuie optimizate pentru mobil, astfel încât atunci când utilizatorii le vizualizează acestea să fie cât mai prietenoase, să poată citi cu ușurință conținutul și să poată vedea toate avantajale. De asemenea, atunci când ating numărul de telefon trebuie să vă asigurați că este click-uibil pentru a putea iniția un apel automat, fără a introduce manual numărul de telefon. Dacă țineți cont de aceste lucruri, vă va duce la rate mai mari de conversie.

 

Poziționarea anunțurilor mobile

 

Lucrurile sunt un pic diferite pentru mobil. În timp ce, pentru căutările pe desktop, există de obicei, trei anunțuri peste rezultatele căutării organice, pe mobil vor exista doar unul sau două.

 

Din această cauză, este foarte important să urmăriți statisticile mobile și să vă asigurați că poziția  pentru mobil este a două sau, de preferință, chiar prima.

 

Nu doriți să vă aflați pe poziția numărul trei pe mobil, deoarece înseamnă că probabil cădeți în partea de jos a paginii sau, eventual, pe a doua pagină. Și asta înseamnă că vei primi mult mai puține afișări, si o rată de clic mai mică.

 

Conversiile pe mobil trebuie să le urmăriți îndeosebi, în special în prima săptămână sau a două după lansarea campaniei, iara dacă observati că primiți oportunități foarte bune de pe mobil, atunci puteți lua în considerare creșterea sumei licitate pentru a ajunge pe prima poziție.

 

Ajustarea sumelor licitate pentru telefonul mobil

 

Ajustările sumelor licitate pentru mobil vă oferă toate instrumentele de care aveți nevoie pentru a vă conecta și mai mult cu publicul țintă, într-un mod personal și semnificativ pentru ei.

 

Dacă ați optimizat campaniile Google Ads doar pe performanța cuvintelor cheie, este un început excelent. Însă ajustările ofertelor mobile oferă încă un strat pentru a optimiza și a deveni și mai direcționat și mai eficient în publicitatea voastra.

 

Crearea reclamelor optimizate pentru dispozitive mobile

 

În programul AdWords, aveți posibilitatea de a crea anunțuri optimizate pentru dispozitive mobile. Acest lucru este foarte ușor de făcut. Cand creați un anunț nou, există o casetă de selectare pentru „Preferință dispozitiv”, unde bifați opțiunea „Mobil”.  

Nu este obligatoriu să faceți acest lucru și să setați anunțuri separate pentru trafic pe desktop sau pe mobil. Cu toate acestea, există câteva avantaje în acest sens.

 

În primul rând, vă poate ajuta să vă testați mai bine anunțurile, deoarece, în fiecare grup de anunțuri, puteți crea două anunțuri mobile și două anunțuri desktop pe care le puteți testa între ele. 

 

Și mai important este că puteți personaliza mai bine anunțurile pentru dispozitivele mobile. De exemplu, este o modalitate bună să subliniați și să puneți accent pe cuvintele „Sună acum” în anunțurile  mobile deoarece vrei într-adevăr ca oamenii să te sune, decât să dea clic pe site-ul tău.

 

1. Faceți upgrade la anunțuri text extinse

Anunțurile text extinse oferă mai mult spațiu pentru textul publicitar și sunt proiectate pentru performanță optimă pe dispozitivele mobile.

 

2. Folosiți extensiile la anunț corecte pentru dispozitive mobile

Extensiile la anunțuri vă permit să afișați informații suplimentare despre companie împreună cu anunțul: extensii de apel, extensii de locatie, extensii sitelink-uri.

 

3. Urmați cele mai bune practici pentru scrierea unor anunțuri mobile eficiente

Pentru a atrage atenția pacienților potențiali pe dispozitive mobile, anunțurile trebuie să fie relevante, interesante și informative:

  • atrageți atenția prin titluri interesante;
  • utilizaţi un îndemn clar şi puternic;
  • text descriptiv;
  • rotiți mai multe variante de anunțuri.

 

4. Asigurați-vă că pagina de vânzare mobilă îi corespunde anunțului

Pagina de vânzare joacă un rol important în transformarea clicurilor în pacienți. Atunci când cineva dă clic pe anunț, se așteaptă să acceseze o pagină relevantă pentru ceea ce a văzut în anunț. Dacă nu găsește imediat informațiile dorite, există șanse mari să părăsească site-ul.

 

Crearea de reclame dedicate pentru dispozitivele mobile va facilita testarea și vă va ajuta să segmentați datele, astfel încât să puteți lua decizii mai importante.

 

Concluzionând, asigurați-vă că oferiți traficului mobil cantitatea corespunzătoare de atenție pe care o merită campaniile voastre. S-ar putea să se dovedească a fi cea mai profitabilă sursă de trafic pe care o puteți obține!

 

Ai ratat lecția anterioară? O găsești chiar aici

 

Vrei să te ajutăm?

 

Alege unul dintre planurile de mai jos:

 

Solicită un Plan de Marketing pentru Clinica ta Stomatologică

 

Planul Go Faster este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt la început de drum sau pentru cele care doresc să atragă rapid un număr cât mai mare de pacienți.

 

Planul Be Stronger este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt într-un mediu foarte competitiv, iar acum își doresc să se diferențieze pe piață pentru a atrage mai ușor pacienți.

 

Planul Play Bigger este pentru Cabinetele sau Clinicile Stomatologice care au un flux normal de pacienți, însă acum își doresc să treacă la următorul nivel.

 

Planul Total Domination este pentru Clinicile Stomatologice care au cunoscut o creștere importantă în ultimii ani, iar acum își doresc să fie numărul 1 pe piață.