smile@marketdent.ro +40 766 320 209

Lecția #10 Cercetarea avansată de cuvinte cheie

cuvinte cheie stomatolog

 

Cercetarea avansată de cuvinte cheie (cum să vă spionați concurenții pentru a găsi cele mai bune cuvinte cheie)

 

În acest capitol, vom prezenta instrumentele pe care le puteți utiliza pentru a găsi cuvinte cheie suplimentare pentru campania voastră, fie pentru a vă asigura că nu ați ratat niciunul în brainstorm-ul inițial, fie pentru că vă aflați într-o situație în care campania voastră merge bine și căutați modalități de a vă extinde din lista inițială de cuvinte cheie.

 

Vom prezenta două opțiuni pentru voi: una gratuită și una plătită. Una care folosește planificatorul gratuit de cuvinte cheie Google și una care vă permite să „spionați” cuvintele cheie pe care le utilizează concurenții.

 

Un simplu brainstorming cu o listă de cuvinte cheie vă va obține cea mai mare parte de cuvinte, când vine vorba de cercetarea locală a cuvintelor cheie pentru plata pe clic (PPC). Cu toate acestea, există momente în care este posibil să doriți să faceți o cercetare mai avansată a cuvintelor cheie înainte de a configura campania voastră.

 

Utilizarea Planificatorului gratuit de cuvinte cheie Google

 

Dacă aveți un cont AdWords, aveți acces la Planificatorul de cuvinte cheie Google. Dacă introduci unul sau mai multe cuvinte cheie în acest instrument gratuit, va genera o listă de cuvinte cheie înrudite.

 

Alături de cuvintele cheie, vă va arata de câte ori este căutat fiecare cuvânt cheie pe zi / săptămână / lună, o ofertă sugerată, etc. În mare parte, recomandăm să ignorați aceste date concentrându-va pe variațiile de cuvinte cheie pe care le generează și pe ce variante crezi că sunt ideale pentru clinica ta.

 

Sfaturi pentru utilizarea planificatorului de cuvinte cheie Google:

 

  • Veți găsi Planificatorul de cuvinte cheie în fila Instrumente din contul AdWords;
  • După ce selectați Planificatorul, alegeți „Căutați cuvinte cheie noi folosind o frază, un site web”;
  • În continuare, introduceți câteva cuvinte cheie care descriu domeniul vostru de activitate (ex: dentist, medic stomatolog, stomatologie) în caseta „Produsul sau serviciul vostru” și faceți clic pe butonul „Obțineți idei”;

 

Instrumentele de spionaj vă oferă posibilitatea de a „spiona” ceea ce fac concurenții voștri.

 

Aceste instrumente pot oferi informații utile atât pentru SEO, cât și pentru PPC.

În partea PPC, acestea vă vor afișa o listă a concurenților ale căror anunțuri apar pentru termenul de căutare dat. Apoi, puteți cerceta mai detaliat, văzând ce anunțuri folosesc, paginile de vânzare la care își trimit traficul și o listă de cuvinte cheie pe care le utilizează.

 

Fiecare instrument funcționează puțin diferit, dar iată o prezentare generală a modului de utilizare a acestora.

 

În primul rând, introduceți cuvântul cheie care descrie cel mai bine ce face clinica voastră. Asta vă va oferi o listă de competitori care plătesc pentru acest cuvânt cheie în AdWords. Apoi, faceți clic pe unele dintre numele celor mai mari competitor pentru a obține mai multe detalii despre campaniile lor. Ceea ce vă interesează cel mai mult este lista cuvintelor cheie pentru care au apărut anunțurile lor.

 

Ca și în cazul Planificatorului de cuvinte cheie Google, există câteva informații suplimentare pe care le veți obține pentru fiecare cuvânt cheie din listă. Și, așa cum am recomandat cu Planificatorul de cuvinte cheie Google, ignorați-le. Scopul principal este să găsiți singuri variații de cuvinte cheie care să se potrivească cu perspectivele voastre ideale.

 

Câteva sfaturi pentru utilizarea instrumentelor de spionare:

 

  • Uitați-vă la listele de cuvinte cheie a trei sau mai multi competitor, dar acest lucru este destul de mult pentru a genera o listă cuprinzătoare de cuvinte cheie potențiale pe care să le includeți în campania voastra.
  • De aceea, dacă descărcați listele de termeni de căutare în Excel pentru fiecare competitor, combinați-le într-un singur fișier Excel principal, sortați-le în ordine alfabetică și acordați atenție termenilor care apar pe toate (sau majoritatea) listelor. Acestea sunt probabil cele mai bune, cele mai direcționate cuvinte cheie de pe piața voastra.
  • Nu trebuie să căutați competitori doar din orașul vostru. De exemplu, dacă sunteți medici stomatologi într-un oraș mai mic, faceți niște cercetări despre cei mai buni stomatologi din orașe mai mari  (Bucuresti, Cluj, etc).
  • Orașele mari sunt mult mai competitive, așa că uitați-vă la listele de cuvinte cheie (și, evident, dacă plateste pentru cuvântul cheie „medic stomatolog clinica din Bucuresti ”, ai schimba și tu asta în„ clinica stomatologica din (numele orasului tau) ”pentru campania ta).
  • Cu toate acestea, înainte de a adăuga orice cuvinte cheie la campania voastră AdWords, există un concept de importanță vitală pentru a înțelege: tipuri de potrivire.
  • Simpla selectare a cuvintelor cheie potrivite nu este suficientă atunci când vine vorba de AdWords. Înainte de a adăuga orice cuvinte cheie în campania voastra, va trebui să vă familiarizați cu conceptul de “tipuri de potrivire a cuvintelor cheie”.
  • Acestea sunt foarte importante, deoarece tipul de potrivire pentru fiecare cuvânt cheie din campanie determină interogările de căutare (adică cuvintele reale pe care oamenii le introduc în Google) care vă pot declanșa anunțurile.
  • Dacă nu gestionați în mod corect tipurile de potrivire pentru cuvintele voastre cheie, anunțurile  pot apărea pentru tot felul de interogări de căutare care nu au legătură cu ceea ce faceți. Așadar, chiar dacă ați făcut o muncă minunată selectând cuvintele cheie, daca nu folosiți tipurile potrivite de potrivire a cuvintelor vă va ucide campania, dar acest subiect îl vom aborda în capitolul următor.

 

Ai ratat lecția anterioară? O găsești aici

 

Vrei să te ajutăm?

 

Alege unul dintre planurile de mai jos:

 

Solicită un Plan de Marketing pentru Clinica ta Stomatologică

 

Planul Go Faster este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt la început de drum sau pentru cele care doresc să atragă rapid un număr cât mai mare de pacienți.

 

Planul Be Stronger este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt într-un mediu foarte competitiv, iar acum își doresc să se diferențieze pe piață pentru a atrage mai ușor pacienți.

 

Planul Play Bigger este pentru Cabinetele sau Clinicile Stomatologice care au un flux normal de pacienți, însă acum își doresc să treacă la următorul nivel.

 

Planul Total Domination este pentru Clinicile Stomatologice care au cunoscut o creștere importantă în ultimii ani, iar acum își doresc să fie numărul 1 pe piață.