smile@marketdent.ro +40 766 320 209

5 factori cheie pentru succesul online al cabinetului tau stomatologic

Internetul este un spatiu extrem de aglomerat, iar o prezenta vizibila in mediul online necesita un efort sustinut.Daca doriti sa cresteti fie numarul pacientilor, fie sa va adresati unui segment de public cu venituri ridicate, mediul online este locul  perfect pentru a va atinge obiectivele.

 

Experienta noastra in promovarea online a cabinetelor stomatologice ne-a ajutat sa sintetizam reteta unei strategii de marketing online de succes.

Astfel am reusit sa identificam cei 5 factori cheie care adaptati la specificul fiecarui cabinet stomatologic duc atat la generarea de noi pacienti si ajuta la construirea imaginii de brand.

 

Cei 5 factori cheie pentru succesul online al cabinetului tau stomatologic

1. WEBSITE-UL CARE CONVERTESTE

Website-ul este cartea de vizita a cabinetului dvs in mediul online. El trebuie tratat ca o opera de arta si construit atent pana la cel mai mic detaliu pentru a converti vizitatorii in pacienti noi.  Trebuie insa sa tii cont de un aspect foarte important: Un design foarte bun si atat nu iti va aduce multi pacienti.

 

Desgin-ul website-ului nu este suficient pentru a castiga noi pacienti. Da, el trebuie sa fie modern, atractiv, sa atraga vizitatorii dar trebuie si sa invite la interactiune prin imbinarea cu o strategie de marketing potrivita. Trebuie sa capteze atentia vizitatorilor din momentul in care acestia il acceseaza.  In fond, el trebuie sa raspunda la o singura intrebare:   De ce te as alege pe tine, sa fii dentistul meu?

 

Iata aspectele de care trebuie sa tii cont pentru a-ti converti vizitatorii in noi pacienti

 HOMEPAGE - Pagina "Acasa" trebuie sa se incarce rapid si sa genereze o conexiune inca din momentul in care vizitatorul a ajuns pe site-ul cabinetului tau. 

5 SECTIUNI - Site-ul tau trebuie sa contina cele mai importante 5 sectiuni: "Acasa", "Despre noi", "Cotact", "Preturi", "Servicii".  

CONTINUT UNIC - Continutul unic trebuie sa fie foarte convingator ca viziatorii online sa te aleaga pe tine.

FOTOGRAFII PROFESIONALE - Fotografiile cu tine si membrii echipei tale vor da o nota personala si autentica site-ului tau.

DESIGN PRIETENOS - Design-ul trebuie sa fie prietenos si cu un continut accesibil si usor de parcurs.

INDEMN LA ACTIUNE - Vizitatorii trebuie sa gaseasca butoane pe site-ul tau prin care sa se poata programa la cabinetul tau. 

 

 

Daca vrei sa iti transformi vizitatorii site-ului in pacienti trebuie sa te conectezi cu ei emotional, nu robotic. 

Pacientii vor sa te vada pe TINE, nu o alta persoana de pe internet stand pe scaun. Vor sa te cunoasca pe TINE ca medic, nu sa te vada intr-un videoclip in care lucrezi si atat.

Oricine poate construi un website, dar putini il pot face sa rezoneze cu pacientii.

 

2. TRAFICUL PE WEBSITE

Odata ce desgin-ul website-ului este gata urmatorul pas este sa obtii trafic. Din analiza site-urilor clientilor s-a observat ca 84% din noii pacienti isi gasesc medicii dentisti incepand cu o cautare pe google. 

Traficul poate fi organic sau trafic platit. Traficul organic reprezinta vizibilitatea gratuita afisata sub cea platita la inceputul cautarilor pe google.

Vizibilitatea depinde de competitie si de optimizarea site-ului tau pentru motorul de cautare Google.

Traficul platit reprezinta vizibilitatea platita afisata la inceputul cautarilor pe google, vizibilitate pentru care platesti de fiecare data cand cineva da click pe reclama site-ului tau.

 

Ambele forme de trafic sunt importante pentru amprenta ta in mediul digital. Sa iti castigi pacienti in mediul online prin trafic organic poate dura, in timp ce prin traficul platit pacientii vor aparea in scurt timp. Este ceea ce se numeste "pacienti la cerere".

Traficul organic depinde de cat de bine este optimizat site-ul tau pentru motorul de cautare.  De fapt este necesara doar o strategie de marketing online personalizata conform cabinetului tau stomatologic.  

 

Daca traficul organic reprezinta maratonul, traficul platit este sprintul.

Traficul platit reprezinta vizibilitatea platita afisata la inceputul cautarilor pe google, pentru care platesti de fiecare data cand cineva da click pe reclama site-ului tau. Google Ads este cea mai folosita metoda pentru a cumpara trafic. Are 3 beneficii mari:

- Atrageti noi pacienti din împrejurimi

- Targetati publicul dorit din împrejurimi

- Controlati numarul pacientilor ajustand bugetul

 

3. SOCIAL MEDIA

Primul aspect ce trebuie clarificat este acela ca Facebook-ul nu consta doar in crearea de reclame si postari.  Cea mai comuna greaseala a dentistilor este aceea ca se rezuma la promovarea ofertelor de vanzare. MarketDent ajuta cabinetele sa se promoveze creand pagini emotionale care atrag atentia si trezesc in potentialii pacienti emotii puternice, motivandu-i astfel sa apeleze la serviciile dentare. 

 

Ce ofera Social Media?

RETENTIA PACIENTILOR - Daca mentineti legatura cu pacientii care va urmaresc, acest lucru va duce la repetarea vizitei lor in cabinetul dvs.

OPRTUNITATI DE VANZARE - Educarea pacientilor cu privire la sanatatea orala va ofera posibilitatea de a va vinde serviciile cu o mai mare usurinta.

MAI MULTE RECOMANDARI - O prezenta activa pe canalele social-media va aduce notorietate si va pozitioneaza pe primul loc in mintea pacientilor cand vine vorba de medici dentisti.

 

Cum iti poti atinge obiectivele?

 

FII COERENT IN POSTARI

Social media necesita un branding consistent. Daca cineva iti viziteaza pagina, dupa ce ti-a vizitat site-ul, el trebuie sa stie imediat ca au ajuns acolo unde trebuie.

 

POSTEAZA CONSTANT

Social media cere ca tu sa fii prezent in mod constant. Poti posta o data sau de doua ori pe zi si iti poti programa postarile din timp pentru o anumita zi sau ora.

 

FII CREATIV 

Creaza postari educative, interesante folosind si poze frumoase. Ai grija insa ca postarile sa fie distractive si nu doar niste informatii banale prezentate intr-un mod plictisitor.

 

NU UITA DE INTERACTIUNE

Odata ce oamenii apreciaza pagina ta, acestia pot comenta la postarile tale sau pot lasa review-uri despre experienta lor in cabinetul tau. 

Indiferent de natura lor, pozitiva sau negativa raspunde tuturor mesajelor/comentariilor. Monitorizeaza constant ceea ce se intampla pe pagina ta si interactioneaza cu oamenii din online ori de cate ori este necesar. 

 

Social media este doar o componenta a marketingului digital. Ajuta la procesul de conversie dar nu este principalul "erou" al acestei povesti. Facebook nu este website-ul tau ci doar o extensie a acestuia, avand rolul de a completa strategia ta de marketing online. Atunci cand pacientii vad pagina de Facebook ei se intreaba "Imi plac oamenii acestia? Vreau sa merg aici?".

Daca un potential pacient te gaseste pe Google si va vrea sa afle mai multe despre tine, va accesa pagina ta de Facebook. Daca pagina este goala sau inactiva de o foarte lunga perioada de timp se va gandi de doua ori inainte sa vina la cabinetul tau stomatologic. 

 

4. REVIEW-URILE ONLINE

Nu doar reputatia din mediul real conteaza ci si reputatia virtuala. Am putea spune ca reputatia online este, astazi, mai importanta decat cea reala. O reputatie negativa in mediul online iti va trimite potentialii pacienti direct la competitori.

Daca ar fi sa alegi intre un medic dentist cu un review de 2.8 stele si unul cu un review de 5 stele pe care l-ai alege?

Reputatia ta din mediul online poate fi un instrument excelent de marketing. Este o dovada sociala prin care potentialii pacienti pot avea incredere in tine si pot lua o decizie rapida de a se increde in serviciile tale. Peste 80% dintre utilizatorii online au incredere in review-urile online la fel de mult ca intr-o recomandare personala.

 

Iata cum poti gestiona recenziile negative

a)  Lasa-ti ego-ul de-o parte. Un review negativ rar este observat printre atatea review-uri pozitive. In plus ele arata ca review-urile tale sunt reale.

b)  Raspundeti review-urilor intr-un mod profesional renuntand la partea emotionala si oferiti-va sa il contactati pe pacient pentru a imbunatati experienta.

c)  Mutati discutia in mediul offline. Contactati pacientul si discutati calm despre problema acestuia.

d) Daca discutia va decurge bine, pacientul va accepta sa isi retraga review-ul negativ. In caz contrar, ceilalti pacienti vor vedea ca ati fost profesional si amabil pentru gasirea unei solutii.

 

5. E-MAIL MARKETING

Crezi ca e-mail marketing-ul este de domeniul trecutului?

De fapt campaniile de e-mail marketing reprezinta metoda cea mai buna care iti returneaza investitia. Da, chiar mai buna decat Facebook.

Campaniile de e-mail marketing ajuta atat la cultivarea relatiei cu noii pacienti cat si la generarea de pacienti noi.

 

Asemenea celorlalte canale media, campaniile de e-mail marketing au 2 beneficii majore:

IMBUNATATESTE RETENTIA PACIENTILOR - Citind e-mail-urile tale pacientii isi aduc aminte sa se programeze pentru urmatoarea vizita.

OBTII MAI MULTE RECOMANDARI -  Comunicand constant, numele cabinetului tau va ramane primul in mintea pacientilor tai, mai ales cand va veni vorba de o recomandare.

 

3 EXEMPLE DE CAMPANII PE CARE LE POTI FOLOSI: 

Comunicand constant, numele cabinetului tau va ramane primul in mintea pacientilor tai, mai ales cand va veni vorba de o recomandare.

NEWSLETTERE- Interactioneaza cu pacientii lunar, educandu-i prin oferirea de informatii interesante cu privire la sanatatea orala.

URARI DE "LA MULTI ANI" - Implinirea unei varste noi face pacientii sa reflecte la sanatatea lor. O urare de "La multi ani" ii va face sa se gandeasca la tine.

FELICITARI DE SARBATORI - Sarbatorile populare sunt o ocazie excelenta pentru a le aduce aminte pacientilor de tine si ca trebuie sa isi programeze o vizita la cabinetul tau.

 

 

Iata cateva sugestii de care sa tii cont in crearea campaniei de e-mail marketing:

a. Oferiti un titlu captivant

Acesta este cel care va capta atentia si care va cantari in decizia pacientului de a deschide sau arunca direct la cos e-mail-ul dumneavoastra.

b. Branding

E-mail-urile tale trebuie sa se alinieze cu principiile brandului tau.  Culorile, logo-ul si continutul  ar trebui sa fie consistente pe toate canalele de marketing.

c. Continut educational

Pacientii tai sunt bombardati zilnic cu zeci de email-uri. Ofera-le continut valoros prin sfaturi de ingrijire orala, aratandu-le ca sunt importanti pentru tine.

d. Accesibilitate

Ai grija sa creezi un continut accesibil, usor de citit pentru pacientii tai. Insereaza si imagini pentru ca textul sa fie mai usor de parcurs.

e. Periodicitate

Trimite e-mail-uri cu regularitate. Trimite continutul tau in aceeasi zi a fiecarei luni.

 

Concluzie

Website-ul reprezinta oglinda cabinetului tau stomatologic in mediul online.  Simpla prezenta insa, nu iti va aduce pacientii pe care tu ti-i doresti.

Daca iti doresti o prezenta in mediul online care sa fie mai mult decat vizibila, este necesar sa recurgi la o strategie care sa cuprinda toti cei 5 factori cheie .

 

Solicita astazi o EVALUARE GRATUITA  a celor 5 factori cheie de strategie in mediul digital pentru cabinetului tau stomatologic.

http://lp.marketdent.ro/md-ebook