smile@marketdent.ro +40 766 320 209

Cum sa iti impresionezi si pastrezi pacientii inca de la prima vizita in cabinet

Mulți oameni au avut experiențe dentare absolut oribile în trecut. Scopul nostru este a va ajuta să creati o experiență atât de diferită de cea din trecut, încât acestia sa ramana  aproape fără cuvinte. Vom face acest lucru prin a fi foarte specifici in modul în care pacientul se va deplasa prin cabinetul dvs. Vom incepe prin crearea unei secvență de mișcare.
  O secvență de mișcare descrie modul în care pacienții se mișcă in clinica dumneavoastră. Acesta este modul în care trebuie sa va asigurați-vă că toate “lucrurile mici” se întâmplă, lucruri mici care fac o impresie uriasa pacienților dumneavoastră. Iata un exemplu de secventa care te poate ajuta:

 

SALA DE ASTEPTARE (Aceasta stabilește întregul ton pentru prima impresie a pacientului.)
1. Persoana din fața biroului stă, zâmbește și îl întâmpină pe noul pacient
2. I se adresează pacientul pe nume și îi invita in sala de asteptare
3. I se va cere buletinul
4. I se va da sa completeze fisa personala
5. I se va prezenta automatul de unde isi poate lua cafea sau apa și ii se va cere sa se faca confortabil.
6. De asemenea i se arata unde poate gasi toaleta, astfel încât pacientul le poata găsi cu ușurință.
7. După ce pacientul returnează documentele, recepționerul ii mulțumește și ii se va duce sa anunte medicul ca pacientul este pregatit pentru a consultatie/tratament.
8. Medicul vine sa intampine pacinetul si sa il invite in cabinet

 

 

Personalul clinic (Asistentul/a)
1. Cu zâmbet, intră în sala de așteptare și se apropie de noul pacient.
2. I se adresează pacientului pe nume corespunzător vârstei.
3. Invită pacientul să intre in cabinet.
4. Dacă pacientul este copil, îl întreabă pe părinte dacă doreste să se întoarcă in sala și dacă are întrebări sau nelămuriri pentru medicul dentist.
5. Se va realiza o scurta conversatie cu pacinetul.
6.  Se va invita pacinetul sa ia loc pe scaunul de tratament
7. Asistentul/a se va oferi să ia haina și alte obiecte personale ale pacientului si sa le aseze in cuier.
8. Odata asezat, i se explica pacinetului ce i se va face astăzi și întreabă dacă există întrebări.
9.  Incepe un scurt interviu al noului pacient.
10. Se vor pune cateva întrebări pentru a cunoaște pacientul la nivel personal.
11. Se vor pune diagnosticele necesare.
12. Vor discuta orice tratament recomandat sau opțional.
13. Se adresează medicului.
14. Setează scaunul pacientului la presetarea # 1, în poziție verticală și înălțată.
15. Informează medicul în afara camerei, dacă este posibil.
 

 

Intrarea medicului stomatolog
1. Când medicul intră, asistenta muta intrarea ecranului de pe mod TV in  “Computer”, astfel încât să nu apară niciun sunet sau mișcare pe ecran.
2. Medicul sta pe scaunul doctorului cu fisa pacientului și realizeaza mici discuții pentru a dezvolta fisa.
3. “OK, <Numele asistentei>, ce avem?”
4. Asistenta merge în fața pacientului și a medicului si face un scurt rezumat al problemelor dentare.
5. Medicul pune întrebări relevante înainte de a trece la analiza radiografiei.
6. Medicul examinează radiografia pacientului (daca exista), subliniind detalii pertinente.
7. Medicul solicită permisiunea de a sprijini pacientul înapoi pe scaun și abia apoi trece la actiune.
8. Medicul examinează dinții și formulează un plan de tratament, dacă este posibil.
9. Medicul revine la faza initiala de asezare a pacinetului pe scaun si discuta fata in fata cu acesta.
10. Medicul prezintă un plan de tratament, utilizând radiografii și alte mijloace vizuale.
11. Medicul pune întrebări deschise pentru a evalua modul în care pacientul simte diagnosticul și tratamentul și pentru a identifica orice neînțelegere sau obiecție a acestuia.
12. Medicul ii multumeste pentru programare, gaseste o data potrivita pentru urmatoarea sedinta si ii ureaza pacinetului  o zi frumoasa.
 
Amintiți-vă că puteți adăuga întotdeauna secvența mai târziu pe măsură ce vă gândiți la lucruri pentru a îmbunătăți experiența pacientului. Este important să începi să fii clar de ceea ce tu și echipa ta doresc ca pacientul să experimenteze și cum se deplasează prin clinica.