smile@marketdent.ro +40 766 320 209

Analiza SWOT pentru cabinetul tău dentar

 

Când încercați să comercializați practica dentară, primul pas este întotdeauna o analiză SWOT. În cazul în care nu sunteți familiarizat cu acest termen, este pur și simplu o modalitate structurată de a determina punctele forte, punctele slabe, oportunitățile și amenințările ce țin de activitatea ta la cabinetul stomatologic.

 

Punctele forte – care determină practica ta dentară să iasă în evidență în comparație cu alți stomatologi din zonă. Afișează toate elementele posibile pe care le poți păstra și pentru a face să iasă din competiție. O dată stabilite atuurile clinicii tale, acestea trebuie promovate astfel ca atunci  când  clienții care se confruntă cu o problemă specifică, vor ști că doar la cabinetul tău stomatologic o vor putea rezolva. Obiectivele propuse ar fi: creșterea numărului de pacienți, satisfacția cerințelor clienților și maximizarea vânzărilor.

 

Punctele slabe – fii sincer cu această listă, ca să recunoști și să tratezi orice obstacol care împiedică dezvoltarea ta și a echipei tale. Perfecțiunea vine atunci când lucrezi la neajunsuri. Identifică-le și lucrează asupra lor împreună cu colegii tăi. Cunoscându-ți punctele slabe poți lua măsuri și să găsești soluții pentru a le înlătura. Consumatorii își formează anumite opinii despre ofertele/serviciile propuse și iau deciziile în funcție de aceste opinii. Satisfacția pacienților depinde de rezultatele obținute raportate la așteptările sale.

 

 

Oportunitățile – evaluează fiecare element pentru a determina posibilitățile de creștere și de care poți beneficia. Este bine de știut mereu unde ești și unde ai vrea să fii și mai ales să cunoști modalitățile care pot să te ajute. Lansarea ofertelor atractive și îmbunătățirea serviciilor prestate. De asemenea achiziționarea tehnicii și echipamentelor moderne sau de ce nu, extinderea afacerii tale prin deschiderea mai multor clinici dentare cu același brand care este deja cunoscut de pacienți.

 

 

 

 

 

 Amenințările – existența unei probleme care ar putea influența activitatea ta de la cabinetul tău dentar. O vorbă spune că: “fiind informat ești înarmat”. Identifică care sunt aceste riscuri și sursele apariției amenințărilor, ca să intervii pe măsură ce lucrurile deviază de la țelurile tale. O soluție ar fi pregătirea planului de acțiuni pentru anticiparea apariției, de a diminua efectele negative.

 

Pentru a ține pieptul marilor clinici stomatologice sau cabinetelor medicale individuale, trebuie stabilit unde este poziționată activitatea cabinetului tău dentar pe piață, ca să puteți determina ce idei de marketing dentare vor contribui la asigurarea unui viitor de succes.

 

Ai un cabinet dentar și vrei să afli mai multe detalii? Solicită o consultare sau ia legătura cu un expert în marketing, contactând echipa de la MarketDent