3 greseli in managementul cabinetului stomatologic
Sa detii o clinica stomatologica nu este un lucru usor. Sunt multe aspecte la care trebuie sa fii intotdeauna atent, multe lucruri pe care doar tu le poti rezolva si foarte multi oameni care depind de tine.
O clinica stomatologica functioneaza exact ca o firma de marketing. MarketDent are foarte multe atributii si responsabilitati, exact ca si clinica ta. Avem clienti pentru care trebuie sa dam 100% din atentia noastra, trebuie sa fim mereu cu un pas inainte.
Avem o echipa bine instruita, eficienta si creativa care este gata intotdeauna sa munceasca pentru a obtine un rezultat perfect. In firma noastra nu exista cuvantul “bun”. Nimic nu trebuie sa fie bine, ci totul trebuie sa fie perfect. Exact ca si in clinica ta.
Pacientul nu vrea ca la finalul tratamentului sa i se spuna ca totul este bine sau tratamentul este ok. Cazul lui stomatologic trebuie sa aiba un rezultat perfect la final.
Asta dorim si noi sa iti oferim tie, clientul MarketDent: perfectiune. Pagini de vanzare cu texte scurte si la obiect care sa nu plictiseasca vizitatorul, articole bogate in informatii care sa-I ofere cititorului exact ceea ce are nevoie, reclame si postari care sa aiba ca rezultat o crestere semnificativa de pacienti.
Pe scurt, obiectivul nostru este de a te ajuta pe tine, prin planurile noastre de marketing, sa ajungi numarul 1. pe piata.
Deoarece munca noastra se aseamana foarte mult cu munca ta in clinica, dorim sa iti oferim trei aspecte pe care noi le consideram greseli ce au loc in managementul cabinetului stomatologic.
Exemplele pe care o sa le dam in continuare se vor raporta la domeniul stomatologic, insa acestea pot constitui greseli si in domeniul marketingului. Sunt greseli pe care noi ne ferim sa le facem deoarece rezultatul lor nu este unul foarte benefic firmei sau respectiv, clinicii tale.
1. Sa nu ai o multitudine de servicii/ tratamente
Este important sa stii ca, indiferent de ce public tinta ai, toti vor varietate. Niciunui pacient nu ii convine sa vina la clinica ta pentru un implant, dar sa fie nevoit sa se duca la alta clinica la care sa poata face o radiografie, urmand sa se intoarca cu aceasta la tine. Oamenii din ziua de azi sunt aglomerati cu diferite probleme si treburi, de aceea este bine sa incerci sa iti diversifici serviciile.
Chiar daca clinica ta este renumita pentru un anumit serviciu (de exemplu, estetica dentara), este bine sa pui la dispozitia pacientului mai multe servicii de care poate beneficia, nu doar unul singur.
2. Sa nu ai obiectivele si scopurile personale bine definite
Daca ai impresia ca o clinica are nevoie doar de echipa si tehnologie, vei da gres foarte repede in afacerea ta. Cele mai importante doua aspecte cu care trebuie sa iti incepi drumul pe piata stomatologica sunt obiectivele si scopurile personale.
Obiectivele trebuie sa fie impartasite cu toata echipa din cadrul clinicii tale. Trebuie sa stiti exact pentru ce munciti, trebuie sa fiti constienti ca rezultatele cele mai bune vor veni printr-un proces de rabdare, determinare si multa atentie.
Scopurile personale sunt cele pe care tu le impui singur, nu cu toata echipa. Gandeste-te cum vrei sa arate clinica ta peste o anumita perioada de timp (un an sau doi) si astfel iti vei da seama de ce scopuri vrei sa atingi.
Vrei sa ai o echipa mult mai mare pana in toamna anului viitor? Vrei ca pacienti tai sa beneficieze de o tehnologie moderna si care simplifica in acelasi timp munca echipei tale? Vrei sa renovezi clinica pentru a-i da un aspect mai placut si prietenos? Nimic nu e imposibil. Daca nu ai stabilite niste obiective si scopuri personale, atunci ai dat gres din prima!
Cum vrei sa cresti si sa evoluezi daca tu nu ai niciun plan prin care vrei sa fii cel mai bun?
3. Sa nu consolidezi relatia medic-pacient
O greseala extrem de mare careia majoritatea medicilor stomatologi nu ii dau importanta cuvenita. Asa cum am mai explicat si in alte articole, relatia dintre medic si pacient este o poarta catre loializare.
Loializarea pacientului nu tine doar de un tratament al medicului stomatolog care a avut un rezultat perfect. Este gresit sa crezi ca daca iti faci treaba perfect si ai o echipa foarte buna sau o aparatura extraordinara, pacientul se va intoarce 100% la cabinet urmatoarea data cand va avea nevoie. Este important sa socializezi cu el si sa ii arati ca in clinica ta un pacient este mai mult decat un simplu caz stomatologic tratat.
Daca iti tratezi pacientii cu o serioazitate ce intrece limita, nu o sa ajungi sa il loializezi pe niciunul. Ceea ce duce, in final, la un rezultat nu tocmai placut.
Arata-le pacientilor ca iti pasa de ei si ca echipa ta tine cont de nevoile lui. Ofera cateva consultatii gratuite sau anumite reduceri la tratamentele mai costisitoare. Ai grija sa ii oferi pacientului tau un tratament perfect, dar tine cont si de situatia lui financiara.