smile@marketdent.ro +40 766 320 209

Lecția #21 Cum influențează momentul trimiterii rata deschiderii unui email clinică stomatologică

email clinica stomatologica

 

O întrebare pe care și-o pun foarte mulți dintre cei care pornesc în utilizarea acestui canal de comunicare este legată de momentul  potrivit pentru trimiterea e-mail-urilor.

 

Totul depinde de audiență

Ce trebuie să aflați este că nu există un moment standard referitor la acest aspect, ci faptul că depinde de fiecare audiență în parte.

Dacă potențialii tăi pacienți au un loc de muncă foarte solicitant, cu numeroase activități întreaga zi, ceea ce înseamnă că nu își permit să își întrerupă programul pentru lecturarea unui e-mail, trimiterea la o oră foarte matinală sau chiar seara târziu este o alegere inspirată.

 

Oamenii de afaceri, în general, au învățat să aloce timp în cursul săptămânii doar pentru e-mail-urile importante ce țin de mediul profesional, dar în schimb, în week-end, un e-mail venit din partea ta va beneficia de timpul și atenția necesare deschiderii și parcurgerii lui.

 

Este necesară testarea

Având în vedere că sunt mai mulți factori care pot influența timpul potrivit pentru expedierea unui e-mail, secretul în descoperirea acestuia este testarea. Acest proces este singurul care oferă un răspuns valabil pentru audiența ta și îți crește gradul de deschidere al e-mail-urilor.

 

Un studiu făcut pe aproximativ 9 miliarde de e-mail-uri trimise de către MailChimp, arată că, în general, e-mail-urile trimise în weekend au o rată de deschidere mai mare față de cele trimise în cursul săptămânii.

 

Timpul potrivit este opus competiției

Plecând de la datele de mai sus, cercetătorii au analizat și alte aspecte legate de timpul cel mai potrivit pentru trimiterea unui e-mail și au ajuns la concluzia că este foarte important ca timpul să fie în opoziție cu timpul popular pentru alte activități online: postări de blog, facebook, instagram sau trimiterea de e-mail-uri cu rată mare de deschidere.

 

Astfel, poți avea acces la numeroase statistici ce vizează orele populare pentru canalele de mai sus și îți poți programa e-mail-urile în intervalul orar rămas liber.

 

Totuși, raportat la cele 24 de ore.

Făcând abstracție de toți ceilalți factori care pot influența rata de deschidere în funcție de timp, momentul zilei cel mai potrivit pentru trimiterea e-mail-urilor este dimineața foarte devreme, înainte ca audiența să aloce timp citirii mail-urilor de la colegi, asociați sau clienți.

 

Dacă toată lumea ar ține cont de aceste studii și ar trimite doar dimineața devreme și în weekend ar însemna că se opun teoriei “timpului opus competiției” deci, eficiența lor ar scădea destul de mult. Așa că, trebuie să țineți cont și de aceste aspecte, să și testați, dar mai ales să schimbați permanent perioada în care trimiteți e-mail-urile.

 

Frecvența e-mail-urilor

O altă întrebare foarte importantă este “cât de des trebuie trimise e-mail-urile?”

Multe cercetări prinvind acest aspect au arătat că frecvența nepotrivită este cel mai adesea cauza dezabonării. Studiile indică că rata dezabonării este mai ridicată pentru frecvența mai scăzută, iar în cazul frecvenței ridicate, rata de dezabonare este mai mică. (0.7% rata de dezabonare pentru email-urile lunare și 0.15% rata de dezabonare pentru e-mail-urile zilnice.)

 

Rata de deschidere este nesemnificativ influențată de fracvență, iar luând în considerare ambele aspecte ajungem la concluzia că este necesar ca e-mail-urile să fie trimise cât mai des posibil.

 

Vrei să te ajutăm?

 

Alege unul dintre planurile de mai jos:

 

Planul Go Faster este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt la început de drum sau pentru cele care doresc să atragă rapid un număr cât mai mare de pacienți.

 

Planul Be Stronger este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt într-un mediu foarte competitiv, iar acum își doresc să se diferențieze pe piață pentru a atrage mai ușor pacienți.

 

Planul Play Bigger este pentru Cabinetele sau Clinicile Stomatologice care au un flux normal de pacienți, însă acum își doresc să treacă la următorul nivel.

 

Planul Total Domination este pentru Clinicile Stomatologice care au cunoscut o creștere importantă în ultimii ani, iar acum își doresc să fie numărul 1 pe piață.