Lecția #2 Email clinică stomatologică: Atrage lead-uri de calitate cu Email Marketing
Având în vedere că în cursul anterior am definit principalele elemente care țin de acest canal numit Email Marketing (email clinică stomatologică), putem trece mai departe, intrând în detaliu pe anumite sectoare.
Cunoscând foarte bine ceea ce presupune fiecare element ce compune E-mail Marketing-ul, reușim să îl facem un instrument funcțional și mai ales eficient.
Așa cum am spus în prezentarea generală, un element esențial al acestui canal de marketing este reprezentat de audiență.
Baza de date cumpărată sau contacte strânse în timp?
Audiența este formată în cazul nostru de o bază de date cu contacte. Aceasta poate fi cumpărată și descărcată (lucru nerecomandat în cazul medicilor stomatologi) sau poate fi strânsă în timp.
Recomandarea pentru acest tip de bază de date este foarte simplu de motivat. Atunci când ai o bază de date strânsă știi clar ce fel de contacte ai, care sunt serviciile de care sunt interesați, ce probleme au și necesită rezolvare și cum trebuie să te adresezi, cunoscând deja tipul de pacienți interesați de serviciile tale.
Pentru a reuși, însă, să strângi o bază de date calitativă, primul element pe care trebuie să îl cunoști este conceptul “magnet de lead-uri”
Ce este “magnetul de lead-uri”?
Reprezintă o parte de conținut pe care o oferi gratuit pentru ca cei interesați să se aboneze la lista ta. Aici se poate încadra orice: un ebook, un webinar, o serie de video-uri, un cupon de reducere cadou.
Astfel, începi să construiești o relație cu cei interesați pe care, dacă o prelungești în timp, se va realiza un fel de angajament care îți va permite transformarea lor în pacienți.
Metoda prin care îi întrebi pur și simplu dacă vor să se aboneze la lista ta nu este una eficientă și profesională, decât dacă vine în completarea altor strategii.
Un magnet de lead-uri eficient reprezintă un conținut pe care îl oferi, având două variante: acest conținut reușește să rezolve o problemă pe care potențialii pacienți o au sau, a doua variantă, mai lungă, oferă pași de urmat pentru a obține soluția de care au nevoie.
Soluții pentru oameni deștepți!
Ceea ce nu trebuie să uiți este că te adresezi unui public inteligent, iar soluțiile oferite trebuie să fie unele reale care să reușească să îi capteze atenția. De aceea, venim cu un exemplu care detaliază cele două variante de mai sus.
Pentru a reuși să atragi pacienți interesați de un anumit tratament trebuie să stabilești problema, de exemplu parodontoza. Este bine să ai materialele pregătite. Pentru început soluția de care ei se pot folosi singuri, ulterior, alternativa tratamentului în cabinet.
Cum expui soluția?
Varianta 1: “Află cele mai eficiente metode de prevenire a agravării parodontozei - acasă!” -> abonare -> trimiterea materialului pe e-mail;
Varianta 2: “7 pași de urmat pentru prevenirea agravării parodontozei! Abonează-te pentru a primi zilnic instrucțiunile de urmat!” -> abonare -> trimiterea zilnică a materialului.
Cum îți organizezi aceste lead-uri?
Este foarte important să fii organizat, baza ta de date să nu conțină doar o mare de contacte pe care nu le cunoști de unde au venit și ce probleme îi macină. Este important să îi grupezi în funcție de problemă pentru ca materialele care vizează acea problemă să ajungă la ei, cele generale să le poți trimite tuturor și, mai ales, să eviți să le trimiți materiale de care nu sunt interesați.
Nu uita, este important ca magnetul de lead-uri să fie unul calitativ deoarece scopul tău final este să reușești să convertești acești vizitatori în pacienți.
Vrei să te ajutăm?
Alege unul dintre planurile de mai jos:
Planul Go Faster este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt la început de drum sau pentru cele care doresc să atragă rapid un număr cât mai mare de pacienți.
Planul Be Stronger este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt într-un mediu foarte competitiv, iar acum își doresc să se diferențieze pe piață pentru a atrage mai ușor pacienți.
Planul Play Bigger este pentru Cabinetele sau Clinicile Stomatologice care au un flux normal de pacienți, însă acum își doresc să treacă la următorul nivel.
Planul Total Domination este pentru Clinicile Stomatologice care au cunoscut o creștere importantă în ultimii ani, iar acum își doresc să fie numărul 1 pe piață.