Lecția #16 Email clinică stomatologică: Sunt sau nu bune Pop-up-urile pentru abonare?
Unul dintre cele mai convenționale sectoare în ceea ce privește formularele de abonare este reprezentat de pop-up-uri.
Ce sunt pop-up-urile?
Acestea reprezintă formulare care apar atunci când navighezi pe un site și te oprești pentru a analiza dacă rămâi sau părăsești pagina respectivă.
Popup-urile sunt folosite de foarte mulți ani pe site-uri și sunt în mod tradițional asociate cu etapa importantă a marketingului online.
Specific acestor pop-up-uri este că erau văzute ca fiind destul de inestetice și enervante având în vedere că te întrerupeau din ceea ce făceai pe pagina respectivă.
În zilele actuale, acestea au evoluat având o înfățișare mult mai plăcută și, mai ales, pot fi controlate să nu mai întrerupă experiența unui vizitator care a intrat deja de mai multe ori pe pagină sau este deja abonat.
Funcționează sau nu?
Motivul pentru care pop-up-urile sunt încă folosite indiferent de inconveniențele din trecut este unul important: acestea chiar funcționează. Există numeroase studii privitoare la îmbunătățirea funcționalității unor pagini cu procente între 200% și 500% datorită pop-up-urilor.
Într-adevăr, o parte din abonații adunați de aceste pop-up-uri nu sunt de cea mai bună calitate, unii completând formularul doar cu scopul de a ajunge pe pagina de bază pe care au treabă. Dar, având în vedere că este metoda care colectează cea mai mare cantitate de lead-uri, este încă în topul preferințelor uzilizatorilor.
Iată ce știm în prezent despre această metodă:
- Folosind un pop-up vei crește rata de conversie a site-ului tău
- Vei reuși să enervezi destui vizitatori ai site-ului, inclisiv clienți actuali sau abonați. Acest lucru nu va lăsa impresia ca ești deschis pentru noi vizitatori.
Dacă totuși alegi să folosești un pop-up:
- Trebuie să ai grija ca design-ul să fie unul profesional
- Încearcă să eviți afișarea lui celor care ți-au mai vizitat pagina
Alternative pentru pop-up-uri
O metodă mai puțin intruzivă este folosirea unei “ferestre de bun venit”. Prin această metodă, vizitatorii care sunt prima oară pe homepage-ul tău vor fi redirecționați către o pagină care prezintă magnetul de lead-uri. Din această pagină se pot întoarce pe homepage prin intermediul unui link, dar s-a demonstrat că o astfel de pagină are o rată de conversie asemănătoare cu a pop-up-urilor.
Având în vedere că alegi să afișezi această pagină doar pentru vizitatorii care intră pe homepage și nu pe alte secțiuni precum blog sau servicii, le dai posibilitatea să ajungă și la celelalte resurse ale site-ului tău. Unele studii arată că rata de conversie din astfel de pagini de bun venit este undeva la 10%, pe când rata de conversie pe pagina alocată pentru blog este de 2-3%.
Simplu funcționează întotdeauna
Un secret pentru o funcționalitate mai mare a pop-up-urilor este menținerea lor cât mai simplă. Informațiile pe care dorești să le colectezi trebuie să fie cât mai puține și extrem de ușor de furnizat pentru a funcționa.
Unii încearcă să adune prin aceste formulare cât mai multe informații incluzând: numele întreg, funcția, domiciliul, vârsta, etc. Dar, cu cât ceri mai multe informații celor care completează cu atât ei văd mai dificilă această acțiune. În acest moment ei ajung să pună în balanță efortul depus pentru furnizarea acestor date și beneficiul adus de conținutul pe care urmează să i-l furnizezi și, de aceea, dacă efortul este mare, mulți vor renunța să mai completeze.
Butonul influențează
Un alt aspect la care trebuie să fii atent este butonul pe care îl pui în formular. Studiile arată că dacă textul sintetizează beneficiul pe care îl are utilizatorul în urma completării formularului (“descarcă gratuit ghidul”) șansa ca acesta să completeze crește substanțial.
Și design-ul este unul extrem de important. Culorile care intră în contrast cu marginile butonului au o rată de conversie mai mare decât cele ale căror culori se amestecă.
Asigurarea că nu există riscuri
Analiza riscului privind completarea unui formular și faptul că ceva rău se poate întâmpla cu adresa de e-mail în urma furnizării datelor prin intermediul formularului este un lucru care influențează rata de conversie. Printre problemele pe care și le pun se numără: primirea de spam-uri de la tine, primirea de mesaje repetitive cu oferte sau faptul că îi vei vinde adresa de e-mail mai departe.
Poți înlătura aceste frici printr-un design profesional al site-ului și al formularului sau îi poți convinge să nu țină cont de ele prin titluri mari, scris roșu, lăsând impresia că le furnizezi informații pe care google le ascunde.
Vrei să te ajutăm?
Alege unul dintre planurile de mai jos:
Planul Go Faster este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt la început de drum sau pentru cele care doresc să atragă rapid un număr cât mai mare de pacienți.
Planul Be Stronger este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt într-un mediu foarte competitiv, iar acum își doresc să se diferențieze pe piață pentru a atrage mai ușor pacienți.
Planul Play Bigger este pentru Cabinetele sau Clinicile Stomatologice care au un flux normal de pacienți, însă acum își doresc să treacă la următorul nivel.
Planul Total Domination este pentru Clinicile Stomatologice care au cunoscut o creștere importantă în ultimii ani, iar acum își doresc să fie numărul 1 pe piață.