Lecția #15 Funcționează adăugarea fără permisiune în lista de email marketing clinică stomatologică?
Am discutat și în trecut de faptul că începutul procesului de E-mail Marketing este reprezentat de constituirea unei liste.
Cu doar câteva mii de contacte, uneori doar cu câteva sute, acest canal de comunicare poate deveni unul foarte profitabil. Dar, pentru mulți interesați de această metodă de comunicare, strângerea listei de contacte reprezintă o adevărată barieră pentru că nu își imaginează cum pot convinge atât de multe persoane să se aboneze la conținutul lor.
Strângerea abonaților am vazut că este un proces îndelungat care necesită multe cunoștințe și investiție pentru crearea de conținut.
Există însa și metode mai ușoare prin care se pot realiza astfel de liste despre care, probabil vă întrebați, dacă sunt utile, având în vedere că necesită un minum de efort.
Cum am discutat deja despre funcționalitatea listelor construite, despre felul în care acestea se pot forma, astăzi vom discuta despre celelalte tipuri.
#1 “Este util să cumperi o bază de date?”
Atunci când ești la început de drum cu E-mail Marketing-ul poate părea o idee foarte tentantă să scurtezi procesul de comunicare prin eliminarea etapei de realizare a magnetului de lead-uri și a strângerii listei prin cumpărarea unei baze de date.
Trebuie să țineți cont că atunci când utilizați o bază de date strânsă deja de altcineva există câteva dezavantaje.
- Primul dezavantaj este că atunci când cumperi o listă este extrem de rar targetata în funcție de clienții tăi ideali. Ei pot fi împărțiți în funcție de vârstă, locul de muncă, domiciliu sau sectorul în care activează, dar poți fi sigur că nu găsești o listă interesată de serviciile pe care tu le oferi.
- Al doilea motiv pentru care nu este indicat să cumperi o bază de date deja constituită este că nu vei cunoaște exact cum a fost constituită această listă. Probabil că te-ai întâlnit și tu cu situația în care trebuia să îți confirmi e-mail-ul și telefonul pentru a avea acces la anumite date, astfel intrând în anumite liste. Aceasta este cea mai rapidă metodă de a colecta nume într-o listă, iar de obicei bazele de date oferite spre vânzare așa sunt strânse. O altă metodă de strângere poate fi în urma unei comenzi plasate care are o bifă prin care îți dai acordul de a primi materiale promoționale, iar dacă nu o debifezi, poți intra într-o astfel de listă. De asemenea, poate fi o condiție ca să poți deveni membru sau utiliozator pe o anumita platformă. Așa sunt strânși cei mai mulți din aceste liste, de aceea, nu vor fi foarte entuziasmați să primească materiale de la un necunoscut.
Așadar, cumpărarea unei liste nu este cea mai bună metodă de a începe să comunici pentru că nu vei avea parte de cele mai bune reacții. E-mail-urile tale vor fi tratate ca spam-uri ceea ce va determina o rată foarte mică de deschidere fiind în afara ariei lor de interes.
În termeni generali, cumpărarea unei liste pentru E-mail Marketing va genera foarte rar rezultatele așteptate.
Cum atragi totuși atenția!
Dacă totuși ajungi la concluzia că este singura metodă prin care poți începe distribuirea de conținut către o listă, adresează-te acestora printr-o ofertă, va fi singura metodă să le captezi atenția. Doar un procent mic va reacționa la ea, urmând ca celelalte e-mail-uri pe care le trimiți să fie tratate altfel, dar măcar îți crești vizibilitatea.
#2 Adăugarea într-o listă fără permisiunea lor
Cu siguranță acest lucru pe care urmează să îl descriu ți s-a întâmplat și ție până acum: te-ai întâlnit cu cineva la o coferință, ați făcut schimb de cărți de vizită, iar la puțin timp ai început să primești e-mail-uri automatizate de la el. Sau, ai făcut parte din audiența unei prezentări și brusc ajungi în lista lui de E-mail Marketing.
Nu ți-a fost menționat acest fapt, nu ți s-a cerut acordul pentru abonare, dar, din anumite motive, aceștia au crezut că este o idee bună să îți trimită e-mail-uri regulate.
La fel ca atunci când cumperi o listă, adăugarea fără permisiune reprezintă o idee neinspirată care va produce efecte minime sau chiar nu va avea niciun efect.
Dacă totuși se întâmplă unul din scenariile de mai sus, cel mai ridicat procent va bifa e-mail-urile primite prin automatizare ca spam, acest lucru afectându-ți statutul contului, la un numar mai mare de astfel de acțiuni putând chiar să fie blocat.
Cel mai bun scenariu în acest caz este ca aceștia să ignore pur și simplu e-mail-urile tale.
Ce poți face în această situație?
Încearcă să iei legatura cu fiecare dintre contactele tale printr-un e-mail personal prin care să le expui situația și să le ceri permisiunea pentru a-i adăuga într-o listă de e-mail automatizat.
Îți poți organiza contactele în 2 liste, cea cu abonați și cea cu potențiali abonați și în funcție de cum își exprimă acordul, pe cei din lista de potențiali abonați îi poți muta în lista de abonați și poți începe să le furnizezi materiale despre serviciile pe care le oferi.
Vrei să te ajutăm?
Alege unul dintre planurile noastre de marketing:
Planul Go Faster este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt la început de drum sau pentru cele care doresc să atragă rapid un număr cât mai mare de pacienți.
Planul Be Stronger este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt într-un mediu foarte competitiv, iar acum își doresc să se diferențieze pe piață pentru a atrage mai ușor pacienți.
Planul Play Bigger este pentru Cabinetele sau Clinicile Stomatologice care au un flux normal de pacienți, însă acum își doresc să treacă la următorul nivel.
Planul Total Domination este pentru Clinicile Stomatologice care au cunoscut o creștere importantă în ultimii ani, iar acum își doresc să fie numărul 1 pe piață.