smile@marketdent.ro +40 766 320 209

Lecția #14 Email clinică stomatologică: 4 pași pentru un e-mail care să convingă

email clinica stomatologica

 

General sau Specific?

 

Mulți dintre cei care încep să realizeze conținut își imaginează audiența ca fiind o persoană foarte inteligentă, de aceea au o temere în a demara acest proces.

 

Aceștia cred că audiența este formată din persoane foarte diferite între ele și că este aproape imposibil să realizezi conținut care să vizeze măcar o parte dintre aceștia.

 

Aici intervine greșeala multor oameni de marketing care realizează conținut pentru e-mail-uri generale astfel încât să ajungă la cât mai mulți din lista de care dispun.

 

Dar, adevărul este că atunci când ne referim la un conținut eficient nu trebuie să considerăm că acesta este perfect.

 

Un conținut eficient reprezintă unul specific, astfel, având un efect foarte ridicat asupra audienței pe care o vizează.

 

E-mail Marketing sau Tir cu Arcul

 

O metodă extrem de eficientă pentru a ne imagina felul cum trebuie să vedem audiența este să o comparăm cu ținta de la jocul de tir cu arcul. Audiența pe care o vizezi este chiar în centru, ochiul țintei. Dar, trebuie să ai în vedere că nu toți potențialii tăi clienți se află acolo, unii dintre ei, regăsindu-i pe celelalte cercuri ale țintei. Faptul că se află totuși pe aceeași țintă reprezintă că ei au ceva în comun cu cei din centru, deci, există posibilitatea să aibă beneficii în urma conținutului furnizat de tine.

 

Atunci când realizezi conținut cu gândul la audiența ideală este ca și cum ai pune un cerc de foc în jurul centrului țintei, ceea ce face ca informația să ajungă fix în zona aceea și uneori și în alte zone aproapiate, iar cei care au doar câteva trăsături în comun cu centru să o poată accesa.

Dacă vrei să creezi conținut care să aibă efectul maxim trebuie să iei în considerare că acesta trebuie să rezoneze perfect cu profilul ideal al audienței, dar să fii destul de aproape de cerințele celorlalți de pe țintă.

 

Astfel, ești mai aproape să ajungi la potențialii pacienți decât cu un e-mail general care este asociat cu expedierea unei săgeți în aer.

 

“Clientul ideal”

 

După cum am explicat mai sus, atunci când începi să realizezi conținut, trebuie să ai profilul clientului ideal în minte, astfel, reușind să oferi informații utile pentru aceștia, dar și pentru cei care nu se încadrează perfect în acest profil dar au trăsături comune.

 

Ceea ce trebuie să înțelegi este că un conținut eficient are la bază realizarea profilului detaliat al clientului ideal pentru a putea realiza un email cu rată de conversie bună. Investind timp în identificarea și înțelegerea scopurilor și aspirațiilor audienței, a problemelor și a provocărilor, și ceea  ce caută să afle, reprezintă o metodă care te pregatește și te învată cum să creezi e-mail-uri cu conținut care îi motivează să le deschidă, să le citească și să reacționeze la ele.

 

Rezumând ceea ce am spus până acum, putem indica 4 pași pentru a realiza conținut care să rezoneze cu audiența, având o rată de conversie destul de ridicată:

 

  • Selectează un profil al unei audiențe bazat pe atributul următor: cel în urma căruia ai cel mai mult de câștigat dacă lucrezi cu el. Această alegere este una dintre cele mai bune analizând din perspectiva cost-beneficiu, deoarece tu investești timp în realizarea de conținut și bani în administrarea serviciului de E-mail Marketing, dar el va investi ulterior în serviciile tale.
  • Adună toate informațiile pe care le cunoști despre acest tip de pacient, continuă să faci cercetare cu privire la trăsăturile, aspirațiile, scopurile lui și adună-le pe toate într-o mapă care să constituie profilul complet al acestuia. După ce vei termina această cercetare, cu siguranță vei deține toate informațiile utile pentru a-l încadra într-o categorie bine definită.
  • Identifică-i toate minusurile, și anume, care sunt problemele lui, cu ce provocări se confruntă, ce piedici întâmpină, dar mai ales ce soluții caută pentru toate acestea. Astfel vei știi ce fel de informații se așteaptă să găsească la tine, care este conținutul pe care îl poate considera util.
  • Rezumă toți acești factori și folosește-i în realizarea de conținut. Astfel, poți fi sigur că ești capabil să realizezi subiecte care să determine audiența să deschidă e-mail-ul, conținut care să îi facă să citească până la sfârșit, iar apoi să utilizeze butoanele de acțiune într-un procent cât mai ridicat.

 

Vrei să te ajutăm?

 

Alege unul dintre planurile de mai jos:

 

Planul Go Faster este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt la început de drum sau pentru cele care doresc să atragă rapid un număr cât mai mare de pacienți.

 

Planul Be Stronger este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt într-un mediu foarte competitiv, iar acum își doresc să se diferențieze pe piață pentru a atrage mai ușor pacienți.

 

Planul Play Bigger este pentru Cabinetele sau Clinicile Stomatologice care au un flux normal de pacienți, însă acum își doresc să treacă la următorul nivel.

 

Planul Total Domination este pentru Clinicile Stomatologice care au cunoscut o creștere importantă în ultimii ani, iar acum își doresc să fie numărul 1 pe piață.