Recuperarea din criza COVID-19
Criza COVID-19 este un eveniment fără precedent din istoria stomatologiei. A sosit fără avertisment și multe clinici s-au trezit brusc închise fără nicio pregătire sau înțelegere a impactului său. În momentul scrierii acestui articol, majoritatea clinicilor sunt încă închise, dar mai multe state indică faptul că se vor redeschide în următoarele săptămâni.
La fel cum nu a existat timp pentru pregătire înainte de închidere, unele clinici au pregătit foarte puțin pentru redeschidere. Poate că acest lucru se datorează faptului că multe clinici cred că se vor redeschide și vor funcționa exact așa cum au făcut-o înainte de COVID-19 și se vor construi treptat. Ar fi frumos, dar este nerealist. Trebuie doar să analizăm istoria pentru a vedea că nu va fi o afacere ca de obicei după criza COVID-19.
Ce putem învăța din Marea Recesiune?
Practic, nu există date care să rezulte despre criza COVID-19 și efectul acesteia asupra clinicilor stomatologice. Dar, un set de date pe care le putem privi și pe care ne putem baza este recesiunea 2008-2009. Adesea denumită Marea Recesiune, aceasta a fost cea mai lungă și cea mai profundă recesiune.
Iată câteva date cheie din recesiunea respectiva:
- Productivitatea cabinetelor stomatologice a scăzut cu 75% și a rămas scăzută timp de aproximativ cinci ani;
- Numărul de pacienți în cabinetele stomatologice a scăzut cu aproximativ 10%;
- 20% dintre asistenții medicilor stomatologici au fost eliberați din funcțiile lor, deoarece clinicile nu au putut completa programele de igienă, sau medicii stomatologi au decis să reducă cheltuielile cu angajarea acestora.
Acestea sunt câteva dintre concluziile care indică la ceea ce ne-am putea aștepta pe măsură ce clinicile stomatologice se vor redeschide din criza COVID-19. Cu toate acestea, este important să recunoaștem că recesiunea 2008-2009 a fost strict o recesiune economică. Pe când, criza COVID-19 are un factor suplimentar al unei crize de sănătate.
Înțelegerea strategiilor de recuperare a clinicilor în urma pandemiei Coronavirus
Pentru a înțelege mai bine aplicarea strategiilor de recuperare pentru clinicile stomatologice în urma COVID-19, s-a construit un model bazat pe următoarele trei etape:
Pasul 1: Criza COVID -19
Pasul 2: Intrarea în recuperare
Pasul 3: Recuperarea
Fiecare etapă va avea acțiuni specifice care trebuie întreprinse pentru a ajuta clinica să aibă cele mai mari șanse de recuperare.
Iată elementele de acțiune care trebuie luate în considerare pentru fiecare etapă:
Elemente de acțiune pentru pasul 1: Criza COVID-19
La publicarea acestui articol, este probabil ca multe clinici stomatologice să fie încă închise, ceea ce înseamnă că sunt încă în prima etapă a crizei.
Este important să ne pregătim atât pentru această etapă, cât și pentru următoarea, astfel încât atunci când se redeschide, recuperarea sa fie mai rapidă și mai ușoară. În această etapă vă recomandăm să stați în comunicare periodică cu echipa voastră și pacienții vostri, să urmăriți zilnic pacienții, să evaluați cheltuielile, să obțineți împrumuturi necesare și să monitorizați fluxul de numerar.
Elemente de acțiune pentrul pasul 2: Intrarea în recuperare
În această etapă, clinicile ar trebui să se redeschidă. În acest moment, vă recomandăm să contactați toți pacienții cu programările anulate în timpul pandemiei, pentru a reduce la minimum pierderea pacienților.
- După marea recesiune, pacienții au ezitat să se întoarcă la stomatologii lor din cauza provocărilor financiare. Însă, după criza COVID-19, vor exista pacienți care nu numai că se confruntă cu probleme financiare, dar au și grave probleme de siguranță care îi vor împiedica să revină la clinică.
- Clinicile se vor confrunta cu o adevărată transformare atunci când se vor redeschide. În schimb, este important să creșteti veniturile cât mai repede posibil.
- Prioritizarea cazurilor mai mari pentru a programa cel mai productiv tratament cât mai curând posibil, extinderea orelor pentru a include serile și weekend-urile, pentru a maximiza numărul de pacienți observați pe săptămână, toate acestea vor ajuta la creșterea rapidă a producției.
- Este foarte probabil să experimentați un anumit nivel de reducere a personalului. Dar, prin instruire, veți crea flexibilitatea necesară pentru a acoperi acele poziții pierdute.
Elemente de acțiune pentru pasul 3: Recuperarea
A treia etapă se concentrează pe recuperare și va fi cea mai critică etapă. Considerăm că această etapă va dura cel puțin 12 luni, cu obiectivul de a produce 80% din veniturile medii lunare ale anului precedent până la luna 12.
- Unele clinici vor atinge 70%, iar altele 90%, dar majoritatea nu vor re-captura toată productivitatea apărută în 2019 în primele 12 luni de recuperare.
- Pentru a ajuta la atingerea acestui obiectiv, solicităm clinicilor să se concentreze în continuare pe maximizarea producției. Dacă producția crește pe parcursul recuperării, atunci veniturile vor crește ceea ce înseamnă că numerarul va crește și vor fi disponibile venituri.
- Recomandăm clinicilor să se concentreze pe membrii personalului. Este foarte probabil să experimentați un anumit nivel de reducere a personalului. Prin instruirea acestora, veți crea flexibilitatea necesară pentru a acoperi acele poziții pierdute.
- În faza de recuperare, este esențial să existe sisteme extrem de eficiente și scripturi eficiente.
- Acumularea de numerar va fi, de asemenea, critică. La începutul crizei COVID-19, majoritatea clinicilor au descoperit că aveau mai puțin de o lună de numerar disponibilă. Fără împrumuturi, multe clinici ar fi trebuit să se închidă permanent sau să fie finanțate din economiile personale ale medicilor stomatologi. Vă sugerăm să acumulați treptat până la patru luni de numerar în 12-18 luni în faza de recuperare.
În economia dentară post-recesiune, succesul clinicii voastre depinde foarte mult de cât de bine comunicați cu pacienții. De la programarea la acceptarea cazurilor, voi și echipa voastra trebuie să motivați pacienții să accepte, să aprobe și să se conformeze. Scripturile s-au dovedit a fi o tehnică de neprețuit pentru realizarea acestui lucru, iar „valoarea scripturilor” stabilește standardul pentru o comunicare eficientă și motivațională.
Pentru a atrage noi pacienți și a menține toți pacienții activi, clinicile trebuie să se diferențieze de concurență și să consolideze continuu relația pacient-clinică.
Cum sunt sistemele și scripturile voastre?
În faza de recuperare, este esențial să existe sisteme extrem de eficiente și scripturi eficiente. Multe clinici înțeleg importanța sistemelor și scripturilor, dar nu urmăresc în mod constant sistemele sau nu se bazează pe scripturi. Fără ele după COVID-19, clinicile vor suferi o recuperare mult mai dificilă. Amintiți-vă, nu va fi business ca de obicei atunci când redeschideți.
În concluzie, deși istoria ne arată că recuperarea după recesiune este dificilă, nu trebuie să fie imposibilă. Tot managementul clinicilor ar trebui să fie axat pe recuperare. Trebuie să vă puneți toată atenția în producție, colectare, venituri, numerar, numărul de pacienți activi și numărul de pacienți fără programări.
Vrei să te ajutăm?
Alege unul dintre planurile de mai jos:
Solicită un Plan de Marketing pentru Clinica ta Stomatologică
Planul Go Faster este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt la început de drum sau pentru cele care doresc să atragă rapid un număr cât mai mare de pacienți.
Planul Be Stronger este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt într-un mediu foarte competitiv, iar acum își doresc să se diferențieze pe piață pentru a atrage mai ușor pacienți.
Planul Play Bigger este pentru Cabinetele sau Clinicile Stomatologice care au un flux normal de pacienți, însă acum își doresc să treacă la următorul nivel.
Planul Total Domination este pentru Clinicile Stomatologice care au cunoscut o creștere importantă în ultimii ani, iar acum își doresc să fie numărul 1 pe piață.