Pacienții clinicilor stomatologice sunt îngrijorați de posibila infectare cu Coronavirus
Noul coronavirus a întins nervii oamenilor la maxim în zilele noastre. Acest lucru este perfect normal. COVID-19 este în gândurile tuturor, aşadar este foarte posibil ca pacienţii tăi noi sau actuali să fie îngrijoraţi cu privire la consultul lor.
3 idei de gestionare a grijilor pacienţilor legate de infectarea cu Coronavirus
#1 Validează îngrijorarea pacientului
Oamenilor le place să simtă că sunt ascultaţi. Dacă un pacient îşi exprimă îngrijorarea în legătură cu consultaţia pe care urmează să o efectueze în cadrul clinicii tale, ascultă-l, fă-l să se simtă înţeles şi apoi adresează-i-te cu compasiune.
“Înţelegem grijile dumneavoastră legate de Coronavirus. Le cerem tuturor pacienţilor nostri programaţi, care au simptomele unei viroze respiratorii, să sune pentru a se reprograma la o data ulterioară. Mai precis, această măsură priveşte pe oricine are sau a avut recent febră sau tuse, strănut sau dificultăţi de respiraţie, ca şi pe oricine a fost expus unei persoane infectate cu COVID-19. Consultăm numai pacienţi sănătoşi în clinica noastră.”
#2 Pune accentul pe faptul că în clinică se respectă reguli stricte pentru evitarea transmiterii COVID-19.
Tu ştii foarte bine că echipa ta respectă regulamentele în vigoare pentru siguranţă. Dar pacienţii tăi poate că nu. Aşadar, informează-ţi pacienţii cu privire la acest aspect.
Iată câteva exprimări generale pe care le poţi utiliza, presupunând că echipa ta deja urmează aceste recomandări şi reglementări.
- Clinica noastră respectă toate reglementările şi recomandările legale pentru prevenirea transmiterii COVID-19.
- În afară de sterilizarea tuturor suprafeţelor şi instrumentelor din cabinet după fiecare pacient în parte, de aerisire şi metode pentru sterilizarea aerului, pacienţilor li se ia temperatura la intrare şi sunt rugaţi să respecte şi ei recomandările privind dezinfectarea mâinilor, apoi echiparea cu mască şi mănuşi (şi halat de unică folosinţă, dacă aveţi această opţiune).
- Scaunele, clanţele, totul este dezinfectat. În sala de aşteptare nu vă veţi întâlni cu nimeni, deoarece aveam pauze pentru dezinfectare între programări.
Impunem aceste reguli stricte, atât pentru siguranţa pacienţilor noștri, cât şi pentru siguranţa noastră, a personalului medical.
#3 Desemnează un membru al echipei tale pentru a linişti pacienţii deosebit de îngrijoraţi
Uneori, un pacient are nevoie de extra grija unui membru al echipei medicale a clinicii. Recomandăm să organizezi o şedinţă în cadrul căreia să desemnezi unul sau mai mulţi igienişti sau medici care îi pot suna înapoi pe pacienţii îngrijoraţi. Scopul este să se asigure că acei pacienţi au înţeles că este sigur pentru ei să vină la clinică şi că echipa ta aşteaptă cu plăcere întâlnirea cu el, pentru a-l putea ajuta să îşi rezolve problema stomatologică.
Exemplu de frază: “Dacă aveţi o grijă în mod special, un membru al echipei noastre vă va suna pentru a răspunde cu cea mai mare plăcere întrebărilor dumneavoastră şi a stabili cum vă putem ajuta.“
Pacienţii tăi, dar şi oamenii care sună pentru o programare, fiind pe cale a-ţi deveni noi pacienţi, sunt îngrijoraţi. Această îngrijorare, referitoare la posibila infectare cu noul coronavirus se adaugă temerilor preexistente cu privire la consulturile stomatologice.
Ceea ce le spui, fiecare cuvânt, dar şi atitudinea ta contează pentru liniştirea lor.
Acordă-le atenţie, fii disponibil pentru discuţii, empatizează cu ei, iar pacienţii tăi îţi vor spune exact ce anume îi îngrijorează.
Astfel tu le vei putea da informaţiile şi răspunsurile pe care le caută, făcându-i să înţeleagă că vor fi în siguranţă în clinica ta.
Acordă atenţie acestor griji şi preocupărilor privitoare la Coronavirus, ca să fii sigur că nu vor renunţa la programare în ultimul moment sau că nu vor renunţa complet la tratamentul stomatologic în această perioadă, ceea ce ar duce la agravarea problemelor dentare deja existente.
Această abordare este doar una dintre cele multe strategii pe care le poţi aborda pentru păstrarea pacienţilor vechi, dar şi pentru creşterea numărului de programări.
Pentru creşterea clinicii tale, este bine să implementezi un plan de marketing bine pus la punct, iar dacă nu ai suficient timp şi pregătirea specializată pentru acest lucru, îţi stăm la dispoziţie cu îndrumări, în articolele şi e-book-urile noastre.
Vrei să te ajutăm?
Alege unul dintre planurile de mai jos:
Solicită un Plan de Marketing pentru Clinica ta Stomatologică
Planul Go Faster este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt la început de drum sau pentru cele care doresc să atragă rapid un număr cât mai mare de pacienți.
Planul Be Stronger este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt într-un mediu foarte competitiv, iar acum își doresc să se diferențieze pe piață pentru a atrage mai ușor pacienți.
Planul Play Bigger este pentru Cabinetele sau Clinicile Stomatologice care au un flux normal de pacienți, însă acum își doresc să treacă la următorul nivel.
Planul Total Domination este pentru Clinicile Stomatologice care au cunoscut o creștere importantă în ultimii ani, iar acum își doresc să fie numărul 1 pe piață.