5 Moduri de a sta conectat cu pacienţii în timpul pandemiei
Criza generată de COVID-19 a produs schimbări mari și bruște în rutina operațională a clinicilor stomatologice.
Atât până acum când metodele de comunicare personală au fost limitate, ca şi de acum încolo, în perioada aceasta marcată de schimbări, este important ca medicii stomatologi să comunice pacienţilor măsurile luate, să le inspire încredere şi să îi facă să înţeleagă că importanţa respectării regulilor impuse este în beneficiul lor.
Cel mai facil mod de comunicare în masă este online.
De la creşterea prezenţei online, la transmiterea de newsletter-uri, îţi prezentăm topul celor 5 cele mai bune strategii pentru clinicile stomatologice de a sta virtual conectate cu pacienţii lor.
#1. Menţine-ţi website-ul activ
Este esenţial să fii prezent online, printr-un website activ.
Identifică necesităţile şi preocupările pacienţilor tăi şi explică-le ce măsuri ai luat în cadrul clinicii tale stomatologice, pentru a preveni posibila transmitere a noului virus.
Asigură-te că pacienţii tăi pot găsi pe site orarul clinicii actualizat la zi, informaţii corecte de contact, dar şi informaţii privind modul în care un consult decurge în prezent.
Actualizarea regulată a website-ului îţi va permite să obţii şi să-ţi menţii o poziţie fruntaşă în motoarele de căutare precum Google. Această poziţie te va face vizibil şi deci uşor de găsit pentru pacienţii tăi, întărindu-le încrederea în prestanţa ta şi confirmându-le faptul că au făcut o alegere bună, dar va şi atrage noi pacienţi în căutare de tratament stomatologic.
Fii atent să menţii actualele practici SEO, pentru a nu îţi pierde poziţia în motoarele de căutare. Este posibil ca în felul acesta chiar să avansezi în ierarhie, în timp ce alte clinici abandonează sau scad activitatea online.
#2. Accentuează-ţi prezenţa pe reţelele de socializare
Este momentul perfect pentru ca micile cabinete sau clinici stomatologice să îşi pună bazele unei prezenţe online sau pentru cele vechi să îşi menţină cu grijă şi chiar să îşi accentueze prezenţa în social media, pentru a se evidenția.
În prezent, pacienţii sunt mult mai prezenţi pe reţelele de socializare, pentru a fi la curent cu ştirile legate de pandemie şi pentru a ţine legătura cu membrii comunităţii lor şi alţi prieteni.
Dacă clinica ta este nouă în mediul reţelelor de socializare, este simplu să începi această activitate online:
- Creează o pagină de business gratuit, pe Instagram şi Facebook şi încurajează-ţi pacienţii să urmărească websiteul clinicii, pentru informaţii importante şi folositoare.
- Odată ce paginile tale sunt funcţionale, desemnează o persoană responsabilă de a posta conţinut pe ele. Trebuie să fie o persoană de încredere, familiarizată cu mediul online şi care are informaţiile, abilităţile şi organizarea necesare menţinerii active a conturilor de socializare ale clinicii.
- Postează conţinut o dată sau de două ori pe săptămână, pentru a-ţi menţine o prezenţă continuă în newsfeed-ul pacienţilor tăi.
- Nu uita să adaugi poze şi videclipuri postărilor tale, pentru a le face mai uşor de înţeles şi mai tentante.
#3. Publică regulat conţinut interesant
Fie că ne referim la conţinutul publicat prin intermediul website-ului tău, distribuit prin intermediul reţelelor de socializare sau transmis prin e-mail, orice informaţie oferită pacienţilor tăi trebuie să fie valoroasă şi interesantă pentru ei, în momentul publicării ei.
Ca exemple de idei de conţinut valoros pe care îl poţi crea şi distribui în această perioadă putem menţiona:
- Un articol de Blog cu prezentarea măsurilor luate de clinica ta în această perioadă;
- Un scurt video pe Facebook sau pe web-site cu modul în care decurge un consult stomatologic în această perioadă;
- Sfaturi privind îngrijirea orală, atât de importantă în această perioadă.
Îţi recomandăm să creezi conţinut pozitiv, plin de încredere şi optimism.
#4. Implementează chat-ul live
Serviciul de chat este o metodă foarte eficientă de a răspunde pacienţilor care au întrebări.
Poţi implementa un chat pe site, sau poţi alege calea mai simplă, prin utilizarea reţetelor de socializare.
Poţi oferi pacienţilor opţiunea de a vorbi direct cu personalul clinicii şi inclusiv cu tine, prin Facebook Messenger sau WhatsApp. Această metodă va funcţiona atât timp cât vei răspunde mesajelor în timp util sau îţi vei înştiinţa pacienţii când pot aştepta un răspuns de la tine.
Dacă este necesară o discuţie faţă în faţă, poţi recurge la convorbiri video.
#5. Transmite regulat newsletter-uri
Acestea vor conţine informaţii pe care trebuie să le transmiţi pacienţilor tăi, referitor la programul de funcţionare sau alte reguli de urmat sau despre orice consideri că este necesar să transmiţi pacienţilor.
Poţi să utilizezi această cale şi pentru a transmite mesaje pozitive, povestiri inspiraţionale, pentru a menţine o conexiune pozitivă cu pacienţii tăi.
Dacă eşti deja prezent online şi ţi-ai creat o reputaţie, este cazul să o menţii cu multa grijă, prin păstrarea activităţii regulate online şi chiar să apeşi pedala de acceleraţie, căci în această etapă poţi să depăşeşti şi să preiei conducerea.
Nu este momentul să te laşi copleşit de probleme şi reguli ce necesită conformare, ci e momentul să delegi responsabilităţi şi să reorganizezi activitatea eficient, preocupându-te în acelaşi timp şi de reputaţia clinicii tale online.
Mediu online este din ce în ce mai important în vieţile noastre, fiind viitorul promovării în toate domeniile. Ţine pasul cu viitorul, sau delegând personal propriu, sau din resurse externe clinicii, specializate în domeniul marketing-ului online.
Vrei să te ajutăm?
Alege unul dintre planurile de mai jos:
Solicită un Plan de Marketing pentru Clinica ta Stomatologică
Planul Go Faster este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt la început de drum sau pentru cele care doresc să atragă rapid un număr cât mai mare de pacienți.
Planul Be Stronger este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt într-un mediu foarte competitiv, iar acum își doresc să se diferențieze pe piață pentru a atrage mai ușor pacienți.
Planul Play Bigger este pentru Cabinetele sau Clinicile Stomatologice care au un flux normal de pacienți, însă acum își doresc să treacă la următorul nivel.
Planul Total Domination este pentru Clinicile Stomatologice care au cunoscut o creștere importantă în ultimii ani, iar acum își doresc să fie numărul 1 pe piață.