Lecția #7 Patru caracteristici ale unei probleme reale – oferă soluții pentru adevăratele probleme
Identificarea greșită a problemelor și oferirea unor soluții pentru acestea reprezintă o problemă des întâlnită în strategiile de marketing ale multor clinici.
În foarte multe cazuri, mai ales când personalul medical se ocupă și de partea de promovare, situația des întâlnită este aceea a identificării unor probleme exterioare pacientului, acesta căutând, de fapt, soluții pentru probleme interne.
Povestea din viața reală
Pentru a întelege acest aspect, ne vom folosi de o asociere cu o poveste. În general, poveștile încep lin, expunând o viață frumoasă, fără prea multe probleme. Această stabilitate este brusc întreruptă de un eveniment marcant, o bombă, un rău-făcător sau orice altceva. Rolul eroului este să găsească soluția potrivită pentru a se putea întoarce la viața liniștită și stabilă pe care o avea.
Același lucru se întâmplă și în viața reală. Pacienții sunt atrași de interacțiunea cu furnizorii de servicii stomatologice din aceleași motive pentru care eroul face eforturi în poveste: să găsească o rezolvare la problemele care i-au tulburat liniștea și viața frumoasă.
Pacienții caută soluții pentru problemele stomatologice care le tulbură viața. Dacă se confruntă cu o durere, caută remedii pentru durere, dacă îi neliniștește căderea danturii produsă de parodontoză, caută tratament pentru parodontoză. Important este să identificăm ce aspect al situației cu care se confruntă este mai problematic pentru ei și să transformăm acest aspect în beneficiul principal al soluției oferite.
Bulgărele de zăpadă
Avantajul identificării acestei probleme aduce în timp eficientizarea promovării. Acest lucru se datorează legăturii create prin intermediul abordării problemei respective. Vorbind despre problema cu care se confruntă pacienții, reușim să le captăm atenția, ei fiind interesați ulterior și de alt conținut furnizat de tine pentru ca, în final, să dezvolte interes pentru tot ceea ce îi oferi.
Această teorie se bazează pe ideea realizării unui bulgăre de zăpadă pe care îl lansezi ușor dintr-un vârf de munte, el rostogolindu-se și adunând din ce în ce mai mult material, efectul lui fiind unul extrem de mare când va ajunge la baza muntelui.
3 tipuri de probleme
Informația legată de probleme, de care trebuie să se țină cont atunci când se face strategia de branding este aceea că există 3 tipuri cu care se poate confrunta atât în viața de zi cu zi, cât și în raport cu problemele stomatologice:
- probleme interne
- probleme externe
- probleme filosofice
Ținând cont de aceste niveluri, putem motiva afirmația de la început conform căreia soluțiile oferite trebuie să vizeze probleme interne prin faptul că indivizii au întotdeauna un interes crescut să își rezolve frustrările interne.
Înțelegerea celor 3 niveluri ale problemelor și oferirea de soluții în concordanță cu acestea ajută la realizarea unei promisiuni de brand care să creeze o legătură cu pacienții, atacând cele mai adânci nevoi ale acestora.
Vrei să te ajutăm?
Alege unul dintre planurile de mai jos:
Planul Go Faster este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt la început de drum sau pentru cele care doresc să atragă rapid un număr cât mai mare de pacienți.
Planul Be Stronger este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt într-un mediu foarte competitiv, iar acum își doresc să se diferențieze pe piață pentru a atrage mai ușor pacienți.
Planul Play Bigger este pentru Cabinetele sau Clinicile Stomatologice care au un flux normal de pacienți, însă acum își doresc să treacă la următorul nivel.
Planul Total Domination este pentru Clinicile Stomatologice care au cunoscut o creștere importantă în ultimii ani, iar acum își doresc să fie numărul 1 pe piață.