Lecția #4 Branding Clinică Stomatologică: Cele 3 întrebări esențiale pentru un branding reușit
În capitolele anterioare am detaliat câțiva pași esențiali și detalii despre structura unui plan de branding reușit, iar în continuare ne vom focusa pe câteva întrebări esențiale care ne ajută în construirea unei strategii eficiente.
Așa cum am menționat, este foarte important să se stabilească încă de la început cadrul general și mesajul care urmează să fie transmis către audiență. Pentru a ne asigura că acestea sunt corect alese, evident, trebuie să ne raportăm la pacienți și să ne punem întrebări referitoare la ei.
1. Ce își dorește pacientul?
Este evident că acesta caută soluții pentru problemele cu care se confruntă, dar răspunsul pentru această întrebare este mai complex de atât. Trebuie o cercetare atentă ce include atât analiza pacienților care ți-au vizitat până acum cabinetul sau clinica, extragerea informațiilor esențiale din mesajele și comentariile pe care le primești, cât și căutarea de păreri și comentarii pe forumuri și site-uri de specialitate.
Aceste forumuri, dacă sunt analizate cu atenție, pot releva ce anume caută pacienții, care sunt așteptările lor cu privire la soluțiile găsite și cele mai comune nedumeriri pe care le au cu privire la tratamentul respectiv.
Astfel, te poți asigura că le furnizezi informații pe care ei le consideră interesante, soluții pe care le caută și mai ales știi cum să le câștigi încrederea utilizând nelămuririle lor.
2. Care sunt temerile sau ce îl oprește pe pacient să aibă ceea ce își dorește?
Aceste aspecte sunt esențiale pentru o strategie eficientă. Cunoscând temerile legate de anumite tratamente le poți folosi în avantajul tău, liniștindu-l pe potențialul pacient și reușind astfel să îi captezi atenția și să îi câștigi încrederea.
Răspunzând la întrebări pe care el nu a apucat să ți le adreseze dai dovadă de profesionalism și abilități în rezolvarea problemelor cu care se confruntă.
În ceea ce privește piedicile exterioare pe care le întâlnește, multe vor putea fi depășite cu ajutorul unor soluții puse la dispoziție tot de tine, ceea ce te va transforma în prima alegere în mintea potențialilor pacienți.
3. Înțelege audiența ta mesajul pe care vrei să îl transmiți?
Așa cum am menționat în mai multe rânduri, este important ce transmiți către audiență, dar este la fel de important modul în care transmiți. Pentru a te asigura că depășești bariera termenilor științifici cu care ești obișnuit și că mesajul este unul destul de clar și coerent, ai la dispoziție alte 3 întrebări de verificare a modului în care este transmisă informația:
- Este clar ce ai de oferit? – Oferta sau serviciul pe care îl promovezi trebuie să fie vizibil la o primă scanare a mesajului și să nu necesite timp de analiză pentru identificare.
- Cum îi va face viața mai bună potențialului pacient? – Beneficiile trebuie să fie la fel de bine evidențiate precum tratamentul oferit, ele fiind de cele mai multe ori factorul declanșator de acțiune.
- De ce trebuie sa opteze pentru tratamentul respectiv? – Asigură-te că îi sintetizezi toate motivele pentru a-l convinge să acționeze, să nu mai amâne sau să nu caute în altă parte.
Aceste întrebări te ajută să respecți o traiectorie eficientă a mesajului pe care dorești să îl transmiți, să eviți detalierea inutilă și să te asiguri că indiferent cine citește mesajul înțelege esențialul și identifică motivele necesare pentru a acționa. Astfel, indiferent de materialul la care ne referim (site, e-mail, pagină de vânzare, etc.) eficiența va fi una ridicată, dovedită de o conversie foarte mare.
Vrei să te ajutăm?
Alege unul dintre planurile de mai jos:
Planul Go Faster este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt la început de drum sau pentru cele care doresc să atragă rapid un număr cât mai mare de pacienți.
Planul Be Stronger este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt într-un mediu foarte competitiv, iar acum își doresc să se diferențieze pe piață pentru a atrage mai ușor pacienți.
Planul Play Bigger este pentru Cabinetele sau Clinicile Stomatologice care au un flux normal de pacienți, însă acum își doresc să treacă la următorul nivel.
Planul Total Domination este pentru Clinicile Stomatologice care au cunoscut o creștere importantă în ultimii ani, iar acum își doresc să fie numărul 1 pe piață.