smile@marketdent.ro +40 766 320 209

Lecția #3 Branding clinică stomatologică: Cele mai comune 2 greșeli făcute în campaniile de branding

branding clinica stomatologica

 

Numeroase studii au arătat că informația pe care o transmiți potențialilor pacienți trebuie sa fie utilă pentru ca aceștia să o observe.

 

Iar pentru a reuși să creezi o informație utilă pentru aceștia trebuie să iei în considerare piramida nevoilor a lui Abraham Maslow. Plecând de la această informație trebuie să identifici una dintre nevoile prezentate pe care o poți satisface prin ceea ce oferă clinica ta.

 

Având în vedere că mulți oferă anumite informații legate de cât de bună, dotată sau în top este clinica, dar potențialii pacienți nu pot identifica beneficiul lor în urma acestor atribute, singura reacție din partea acestora este aceea de a neglija informația.

 

Plecând de la analiza unor strategii de branding care nu au avut succes, au fost identificate două mari greșeli care au putut produce acest efect:

1. Greșeala numărul 1

Prima greșeală care poate fi intuită și din informațiile de mai sus este faptul că focusul campaniei de branding nu a fost pe furnizarea de informații sau servicii utile potențialilor pacienți. Încă din primele 5 secunde, audiența trebuie să identifice beneficiul oferit de tine care pe el îl ajută să supraviețuiasca, să evolueze sau să îsi satisfacă una dintre nevoile sociale sau psihologice.

 

Orice strategie eficientă este focusată pe îndeplinirea unei nevoi din următoarea categorie: supraviețuire, nevoie fizică, nevoie emoțională, nevoie socială sau nevoie spirituală. O strategie focusată pe orice altceva decât aceste nevoi cu siguranță nu va avea rezultatele așteptate, audiența nefiind interesată.

 

Așadar, ceea ce trebuie să faci este să analizezi serviciul pe care îl pui la dispoziție și să încerci să identifici cum îl poate ajuta pe cel căruia te adresezi: să supraviețuiască, să prospere, să fie acceptat, să-și găsească dragostea, să atingă un punct la care aspiră sau alte nevoi sociale sau psihologice.

 

Acestea sunt singurele lucruri de care oamenilor le pasă, iar ignorarea lor face din strategia de marketing un eșec total.

 

2. Greșeala numărul 2

O altă greșeală des întâlnită în strategiile de marketing este aceea că audiența este obligată să depună un efort mult prea mare pentru a întelege ceea ce li se oferă și care este beneficiul lor.

 

Astfel, după parcurgerea punctului de mai sus într-un mod corect, identificarea nevoii audienței și evidențierea beneficiului pe care îl furnizează serviciul propus, un lucru esențial de care trebuie să se țină cont este felul în care este expusă această informație.

 

Oamenii au contact cu mii de astfel de informații, iar dacă atunci când iau contact cu cea furnizată de tine trebuie să o analizeze atent pentru a întelege esențialul, atunci acțiunea va fi aceea de a trece mai departe, la o informație mult mai ușor de accesat.

 

Tendința generală este conservarea caloriilor, fapt ce va face audiența să ignore mesajele care necesită un efort prea mare.

 

Așadar, ceea ce trebuie să faci pentru a evita aceste două greșeli și a avea o strategie de marketing reușită este sa identifici beneficiul pe care îl poate aduce serviciul tău audienței și să îl expui într-o așa manieră încât să necesite o ardere cât mai mică de calorii din partea lor pentru înțelegerea mesajului.

 

Vrei să te ajutăm?

 

Alege unul dintre planurile de mai jos:

 

Planul Go Faster este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt la început de drum sau pentru cele care doresc să atragă rapid un număr cât mai mare de pacienți.

 

Planul Be Stronger este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt într-un mediu foarte competitiv, iar acum își doresc să se diferențieze pe piață pentru a atrage mai ușor pacienți.

 

Planul Play Bigger este pentru Cabinetele sau Clinicile Stomatologice care au un flux normal de pacienți, însă acum își doresc să treacă la următorul nivel.

 

Planul Total Domination este pentru Clinicile Stomatologice care au cunoscut o creștere importantă în ultimii ani, iar acum își doresc să fie numărul 1 pe piață.