Lecția #22: 5 greșeli pe care să le eviți în procesul de construire branding clinică stomatologică
În materialele anterioare ne-am focusat pe regulile pe care trebuie să le respecte conținutul pentru a avea efectele așteptate, însă, acest articol abordează materialele din alta perspectivă, aceea a greșelilor de evitat în acest proces.
Așadar, iată cele mai frecvente greseli întâlnite care au afectat în mod negativ procesul de construire a imaginii unei clinici.
1. Prea multă informație, audiență copleșită
Creierul uman nu este capabil să proceseze extrem de multe informații odată, de aceea, audiența trebuie să primească materiale liniare, care urmează un anumit tipar, informațiile fiind ușor de descifrat. Studiile arată că în medie, creierul uman are nevoie de doar 3 idei mari până când începe să se simtă supraîncărcat și renunță.
Această suprasolicitare îi poate face pe pacienții tăi să se simtă incapabili în a procesa volumul mare de informații trimis de tine, ceea ce îi va determina să abandoneze procesul de înțelegere și aplicare a mesajului tău. Acest lucru reprezintă exact opusul la ceea ce îți dorești din partea potențialilor tăi pacienți, dar studiile arată că este una dintre cele mai frecvente greșeli făcute în acest domeniu.
2. Structura înaintea poveștii
Organizarea planului ce are ca scop formarea unui brand puternic este asemănată de specialiști cu scrierea unui cântec. Este important să ai grijă la ritm, la rimă și alte aspecte tehnice, fără de care povestea nu va putea fi percepută corespunzător.
Structura este modalitatea creierului uman de a da sens unor concepte, fără această structură mintea fiind în incapacitatea de a recunoaște și de a reacționa.
Deși poveștile reprezintă o modalitate puternică de stimulare a emoțiilor și de construire a raporturilor personale, mesajul se va pierde complet în lipsa unei structuri.
3. Prea multă promovare, muncă în cabinet inficientă
În domeniul stomatologiei, această greșeală se află și ea în top. Mulți medici consideră că știu mai bine ce să transmită audienței și cum să interacționeze cu publicul având în vedere că au contact cu pacienții zilnic.
Neglijează însă anumite aspecte, alocă timp pentru realizarea materialelor în defavoarea unor aspecte profesionale pe care ei nu le consideră atât de importante, dar pe care pacienții le sesizează imediat.
Promovarea trebuie să fie într-o balanță perfectă cu nivelul serviciilor prestate, imaginea pozitivă pe care și-o face potențialul pacient putând fi regăsită în totalitate în cabinet.
Tot în această categorie a balanței inegale dintre promovare și eficiență se încadrează și opusul scenariului de mai sus. Standardele foarte ridicate din cabinet, condiții, dotări, medici cu experiență, toate sunt inutile dacă pacienții nu află de ele, promovarea fiind absolut necesară.
4. Conținut excelent nu înseamnă livrare excelentă
Adaptarea la noile metode de comunicare, la tehnologie, la principalele canale și la principalele schimbări din domeniu este extrem de importantă și poate influența radical succesul unei campanii.
De foarte multe ori, focusul pe realizarea de conținut calitativ a luat din atenția necesară metodei de livrare, greșeală ce a influențat negativ rezultatul. Pentru a evita astfel de greșeli, trebuie ca atenția între cele două să fie într-un permanent echilibru, conținutul fiind mereu adaptat în funcție de canal, iar regulile fiecărui canal să fie mereu cercetate cu atenție.
5. Nu te ascunde în spatele unui computer
Această capcană este una în care pică foarte mulți oameni care sunt la început în marketing. În domeniul stomatologic mulți nu acordă atenție transmiterii unor informații personale, deși acestea sunt foarte apreciate de către audiență. Oamenii vor să vadă în materiale cine îi tratează, nu sunt întotdeauna interesați de detalii tehnice pe care în cele mai multe cazuri nu le înțeleg.
Aici este secretul formării acelei legături pe care o aștepți în urma promovării, în faptul că pentru o relație e nevoie de cel puțin două persoane.
Vrei să te ajutăm?
Alege unul dintre planurile de mai jos:
Planul Go Faster este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt la început de drum sau pentru cele care doresc să atragă rapid un număr cât mai mare de pacienți.
Planul Be Stronger este pentru Cabinetele Stomatologice care sunt într-un mediu foarte competitiv, iar acum își doresc să se diferențieze pe piață pentru a atrage mai ușor pacienți.
Planul Play Bigger este pentru Cabinetele sau Clinicile Stomatologice care au un flux normal de pacienți, însă acum își doresc să treacă la următorul nivel.
Planul Total Domination este pentru Clinicile Stomatologice care au cunoscut o creștere importantă în ultimii ani, iar acum își doresc să fie numărul 1 pe piață.